ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پدر اینترنت : فیسبوک و گوگل بیش از حد قدرتمند شده‌اند و باید تقسیم شوند

سر تیموتی جان برنرز-لی معروف به تیم برنرز-لی مردی است که شبکه وب جهان گستر را ساخته و به پدر اینترنت معروف شده است. اخیراً او مدعی شده که فیسبوک و گوگل بیش از حد قدرتمند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

سر تیموتی جان برنرز-لی معروف به تیم برنرز-لی مردی است که شبکه وب جهان گستر را ساخته و به پدر اینترنت معروف شده است. اخیراً او مدعی شده که فیسبوک و گوگل بیش از حد قدرتمند شده‌اند و باید به شرکت‌های بسیار کوچکتر تقسیم شوند.

این دانشمند بریتانیایی علوم کامپیوتر از وضعیت کنونی اینترنت و عدم حفاظت از حریم خصوصی یا دیتای شخصی کاربران نا امید شده است. وی همچنین معتقد است که شبکه‌های اجتماعی به جایی برای انتشار شایعات و نفرت پراکنی تبدیل شده است.

او باور دارد که کمپانی‌های سیلیکون ولی نظیر فیسبوک و گوگل بیش از حد قدرتمند شده اند و اگر چالش یا تغییری در میزان نفوذ آنها در زندگی مردم و جهان ایجاد نشود باید سریعاً به شرکت‌های کوچکتر تقسیم شوند.

انقلاب دیجیتالی صورت گرفته در آمریکا موجب شده که از سال ۱۹۹۰ به بعد چندین ابر شرکت در حوزه‌ی تکنولوژی پدیدار شوند. اکنون این چند شرکت اگر پشتوانه‌ی مالی و فرهنگی خود را کنار هم بگذارند از بعضی کشور های مستقل قدرت بیشتری دارند.

او باور دارد که اگر یک کمپانی حوزه‌ای را طور کامل در اختیار بگیرد، دیگر هیچ شرکت جایگزینی قادر نخواهد بود که تعادل لازم را در آن بازار ایجاد کرده و از انحصار جلوگیری کند.

او باور دارد که باید در این زمینه با احتیاط عمل کرد چرا که سرعت پیشرفت نوآوری و خلاقیت در بخش فناوری ممکن است بسیاری از کمپانی‌های این حوزه را با مشکل مواجه کرده و نابود کند.

اینکه شرکت‌های کوچکی پدیدار شوند و برای کمدانی ‌های بزرگ مشکل ایجاد کنند، اتفاق مطلوبی نیست بلکه باید تغییری اساسی در بازار ایجاد شود و توجه کاربران به دیگر گزینه‌های موجود جلب گردد.

اکنون اپل، مایکروسافت، آمازون، گوگل و فیسبوک جمعاً ارزش بازاری معادل ۳.۷ میلیارد دلار دارند که این رقم با نرخ تولید ناخالص داخلی کشور آلمان برابر است. باید توجه داشت که آلمان یک کشور صنعتی است و از بازار اقتصادی پر رونقی بهره می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۳ آبان ۱۳۹۷

    حرفش قبول دارم

مطالب پیشنهادی