ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساعت های هوشمند
تکنولوژی

رشد چشمگیر بازار ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸

گجت های پوشیدنی در چند سال اخیر به لطف پیشرفت فناوری دچار جهش چشمگیری شده اند و ظاهرا این روند نه تنها دستخوش تنزل نشده، بلکه با سرعت هرچه بیشتر به روند روبه رشد خود ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

گجت های پوشیدنی در چند سال اخیر به لطف پیشرفت فناوری دچار جهش چشمگیری شده اند و ظاهرا این روند نه تنها دستخوش تنزل نشده، بلکه با سرعت هرچه بیشتر به روند روبه رشد خود را ادامه داده و به سمت ثبت یک رکورد بی سابقه پیش می رود.

تحلیلگران موسسه Strategy Analytic با بررسی بازار ساعت های هوشمند و مقایسه آن با سال گذشته برآورد کرده اند که این بازار با رشد ۶۷ درصدی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ به رکورد بی سابقه عرضه ۱۰ میلیون دستگاه در یک فصل رسیده است.

ساعت های هوشمند
تعداد ساعت های هوشمند فروخته شده در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ (میلیون دستگاه)

بخش عمده ای از این موفقیت ناشی از عرضه نسل جدید ساعت های هوشمند اپل واچ است. کمپانی کوپرتینویی در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ موفق به فروش ۴.۵ میلیون ساعت هوشمند شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون واحد رشد داشته است.

بیشترین رشد اما عنوانی است که به فیت بیت می رسد چرا که این شرکت به لطف عرضه ۱.۵ میلیون ساعت هوشمند به درآمدی قابل توجه دست پیدا کرده و این در حالی است که تابستان سال قبل اصلا در این بازار حضور نداشته است. این ساعت  قادر است ۴ روز بدون شارژ فعالیت کند. ضمن اینکه محصول یاد شده تا عمق ۵۰ متری ضد آب بوده و نسخه‌های ویژه‌ای از آن، قابلیت NFC دارد.

ساعت های هوشمند
سهم شرکت های مختلف از بازار ساعت های هوشمند

رقبای دیگر نیز این رشد را در مقیاس کوچکتر تجربه کرده اند. در رده سوم سامسونگ قرار دارد که حدود ۱.۱ میلیون دستگاه گلکسی واچ را به بازار عرضه کرده است. کمپانی «گارمین» اما بخشی از بازارش را به رقبای قدرتمند واگذار کرده و با رشد نه چندان چشمگیر ۲۰۰ هزار واحدی حالا فروشش را به ۸۰۰ هزار دستگاه رسانده است.

با توجه به در پیش بودن تعطیلات سال نو میلادی رشد بازار ساعت های هوشمند کماکان تقویت شده و فروش مدل های جدید نظیر اپل واچ سری ۴ و گزینه های ارزانتر از قبیل ورسا ادامه خواهد داشت. در این میان اگر رکودی هم وجود داشته باشد احتمالا متوجه شرکت های کوچکتر است که توان رقابت با غول های فناوری را از دست می دهند.

 

تماشا کنید: تیزر معرفی ساعت هوشمند فیت‌بیت ورسا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی