ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست 5G مدیاتک سال 2019 عرضه خواهد شد

اولین مودم 5G مدیاتک یعنی Helio M70 تا اواسط سال 2019 به صورت گسترده استفاده خواهد شد. جدا از مودم، این کمپانی روی یک چیپست 5G هم کار می‌کند که احتمالا در سال 2020 عرضه ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

اولین مودم 5G مدیاتک یعنی Helio M70 تا اواسط سال 2019 به صورت گسترده استفاده خواهد شد. جدا از مودم، این کمپانی روی یک چیپست 5G هم کار می‌کند که احتمالا در سال 2020 عرضه می‌شود.

M70 یک مودم مستقل است؛ مستقل به این معنا که بخشی از یک چیپست نیست. در حال حاضر آیفون‌ها از مودم‌های خارجی شرکت اینتل استفاده می‌کنند و مودم‌های 5G رقبای دیگری مانند کوالکام هم خارجی است و به همین دلیل M70 با ساختار تازه خود اهمیت پیدا می‌کند.

استفاده از یک مودم با چیپست 5G یکپارچه بسیار گزینه بهتری نسبت به مودم‌های خارجی محسوب می‌شود زیرا به شدت به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. به طور کلی تمام سازندگان موبایل تلاش می‌کنند که از هزینه‌های خود بکاهند و به همین دلیل مودم‌ جدید مدیاتک گزینه جذابی برای آن‌ها به نظر می‌رسد. البته متخصصان صنعت موبایل پیش بینی کرده‌اند که فناوری 5G کمی دیرتر و از سال 2022 میلادی به صورت فراگیر در جهان استفاده خواهد شد.

5G

در حال حاضر استفاده از فناوری 5G در آیفون‌های اینده نهایتا 22 دلار هزینه برای اپل خواهد داشت که احتمالا این هزینه با استفاده از مودم‌های داخلی مدیاتک کاهش قابل مشاهده‌ای پیدا خواهد کرد.

این کمپانی تایوانی پیش از این هم از چیپست P70 رونمایی کرد که به طور خاص برای موبایل‌های میان رده و اقتصادی طراحی شده است. تولید کنندگان موبایل قادر هستند که از P70 در موبایل‌هایی با دوربین‌های تا ۳۲ مگاپیکسل و همچنین گوشی‌های مجهز به دوربین‌های دوگانه ۲۴ و ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کنند.

در ضمن فناوری 5G هنوز به طور کامل هم آماده نیست و به تازگی محققان دولت سوئیس حفره امنیتی را در این شبکه ها یافته اند که موجب تحمیل هزینه‌های اضافه‌ای از سرویس‌های ثالث به کاربر می‌شود.

در حال حاضر اپراتورهای متعددی در سرتاسر جهان مشغول آزمایش فناوری 5G هستند در ایران هم ایرانسل چند ماهی می‌شود که آزمایش این فناوری را آغاز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی