ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بورینگ کمپانی
علمی

ویدیوی جدید از تونل شرکت حفاری ماسک در لس آنجلس [تماشا کنید]

ایلان ماسک، کارآفرین شناخته شده آمریکایی، که از کاربران پرکار توییتر هم به حساب می آید روز گذشته تصویری از تونل «وحشتناک طولانی» بورینگ کمپانی (شرکت حفاری خود) در توییتر منتشر کرد. بورینگ کمپانی یکی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

ایلان ماسک، کارآفرین شناخته شده آمریکایی، که از کاربران پرکار توییتر هم به حساب می آید روز گذشته تصویری از تونل «وحشتناک طولانی» بورینگ کمپانی (شرکت حفاری خود) در توییتر منتشر کرد.

بورینگ کمپانی یکی دیگر از شرکت های تاسیس شده توسط ماسک است که هدفش راه اندازی یک سیستم حمل و نقل پرسرعت در آمریکا اعلام شده و قصد دارد مسیرهای حرکتی تازه ای در زیر لس آنجلس و دیگر شهرهای این کشور احداث کند.

این تونل که هم اکنون در منطقه جنوب غربی لس آنجلس احداث می شود قرار است در تاریخ دهم دسامبر امسال افتتاح شود و برای تشویق شهروندان به استفاده از آن نیز برای مدتی خدماتش را به صورت رایگان ارائه خواهد داد.

ماسک که طبق گفته خودش تمام مسیر تونل را شب گذشته طی کرده در توییت خود آن را «وحشتناک طولانی» توصیف کرد. البته بد نیست اشاره کنیم که هم اکنون خط سوم مترو گوانگژو چین ۶۰ کیلومتر طول دارد و عنوان بلندترین تونل دنیا را به خود اختصاص داده است.

خط سوم مترو گوانگژو چین با ۶۰ کیلومتر طول بلندترین تونل دنیا محسوب می شود

در مورد تونل هم باید بگوییم که مسیری کوتاه را از زیر دفتر اسپیس اکس به سمت شمال می رود و سپس چند کیلومتری را به سمت غرب می رود. مسیری که تونل سپری میکند احتمالا کم اهمیت ترین اطلاعات مربوط به طراحی آن است. ماسک و تیم بورینگ کمپانی باوردارند که به لطف این پروژه برای نخستین بار می توانند سیستمی فوق العاده را به نمایش بگذارند و به خاطر پتانسل های بالای این سیستم مقامات شهری را متقاعد کنند تا مجوز راه اندازی این سیستم در تمامی شهرهای آمریکا را صادر کنند.

عملکرد این سیستم حمل و نقل هم به این صورت است که از مکانیزم هایی شبیه به سورتمه برای انتقال محفظه مسافران با کمک انرژی الکتریسیته کمک گرفته می شود و آنها را با بیشینه سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت به مقصد می رساند.

همانطور که در تصویر شاخص این مطلب میبینید مسافران با کمک آسانسور از خیابان به زیر زمین انتقال داده می شوند و این آسانسورها هم طبق آخرین گزارشات مستقیما به شرکت ها و مناطق مسکونی متصل هستند.

در ابتدای مسیر هم مکانیزم سورتمه ای از حاشیه مسیر به مسیر اصلی منتقل می شود به نحوی که همه مسافران مرتبا در حرکت باشند. این در واقع همان وجه تمایز سیستم حمل و نقل ماسک با مترو و قطارهای زیر زمینی است.

عملکرد این سیستم را میتوانید در ویدیوی زیر ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی