ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی اس 10
تکنولوژی

گلکسی اس 10به پردازنده کمکی هوش مصنوعی مجهز می شود

در حالی که بسیاری از تولید کننده های گوشی های هوشمد از مدت ها پیش به استفاده از چیپست های مبتنی بر هوش مصنوعی روی آورده اند اما سامسونگ هنوز برای گوشی های خود چنین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

در حالی که بسیاری از تولید کننده های گوشی های هوشمد از مدت ها پیش به استفاده از چیپست های مبتنی بر هوش مصنوعی روی آورده اند اما سامسونگ هنوز برای گوشی های خود چنین قابلیتی را در نظر نگرفته است. البته گزارش های جدید خبر از قابلیت های ویژه هوش مصنوعی برای چیپست آتی کمپانی کره ای می دهند.

در مقابلِ سامسونگ شرکت های دیگری از جمله هواوی، گوگل و اپل از قابلیت های ویژه هوش مصنوعی بهره می برند. هواوی در چیپست کایرین 980 واحد پردازش عصبی را تعبیه کرده که کاربردهای متنوعی از جمله بهبود قابلیت های عکس برداری دارد. گوگل و اپل هم برای جدیدترین موبایل های خود قابلیت های مشابهی را در نظر گرفته اند.

سامسونگ در چیپست اگزینوس 9810 که در گوشی های گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 9 تعبیه شده از پردازشگر کمکی به منظور ذخیره اطلاعات بیومتریک کاربر بهره برده اما همچنان خبری از واحد پردازش عصبی جداگانه ای نبود.

گلکسی اس 10

اما در گلکسی اس 10 سامسونگ با چیپست اگزینوس 9820 پردازنده کمکی ویژه ای را در نظر گرفته که برای وظایف مرتبط با شبکه های عصبی کاربرد خواهد داشت. همان طور که پیش از این هم گمانه زنی شده بود علاوه بر این قرار است قابلیت های تشخیص کلام و تشخیص تصاویر مبتنی بر یادگیری ماشین پیشرفته هم به لیست قابلیت های این پردازنده افزوده شود.

گفته شده پردازنده کمکی که بر هوش مصنوعی تمرکز دارد دارای 2 هسته پردازشی خواهد بود و به گفته یک منبع ناشناس که ظاهراً از مقامات رده بالای شرکت به حساب می آید این پردازنده بهبود کارایی قابل توجهی را به ارمغان خواهد آورد.

اپل و گوگل نشان داده اند که با استفاده از پردازش های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند قدرت ثبت تصاویر گوشی را افزایش دهند و نتیجه نهایی را به میزان زیادی بهبود ببخشند. در صورتی که ادعاهای اخیر در مورد سامسونگ صحت داشته باشد به نظر می رسد کمپانی کره ای هم برای گلکسی اس 10 راه رقیبان را در پیش خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی