ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

پردانلودترین بازی‌های گوگل‌پلی: سبک ورزشی

نزدیک به شش سال از راه‌اندازی فروشگاه گوگل پلی می‌گذرد و در این مدت نزدیک به چهار میلیون اپلیکیشن اندرویدی در آن منتشر شده است؛ بین آن‌ها کدام بازی‌ها بیشترین رکورد دانلود را برای خود ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

نزدیک به شش سال از راه‌اندازی فروشگاه گوگل پلی می‌گذرد و در این مدت نزدیک به چهار میلیون اپلیکیشن اندرویدی در آن منتشر شده است؛ بین آن‌ها کدام بازی‌ها بیشترین رکورد دانلود را برای خود به ثبت رسانده‌اند؟ در مطلب «پرچمداران گوگل پلی» پانزده بازی پردانلود اندروید را با استثناد به سایت Appbrain معرفی کرده‌ بودیم.

اما در سری مقالات پردانلودترین بازی‌های گوگل پلی این بار ذره بین به دست گرفته‌ایم و برای هر سبک، نگاهی به محبوب‌ترین آثار انداخته‌ایم. پیش از مطالعه مطلب، بد نیست اضافه کنیم که بعضی بازی‌ها ممکن است از لحاظ سبکی با آن استانداردهایی که در ذهن داریم متفاوت باشند.

مثلا Piano Tiles 2 عنوانی موزیکال است ولی سازنده بخش آرکید بازی را مد نظر قرار داده و به همین خاطر بازی جزو عناوین آرکید گوگل پلی به شمار می‌رود. این دیگر تصمیم خود گوگل و سازنده بوده که بازی در زیرشاخه این سبک قرار بگیرد. پیش از این مقدمه را طولانی نمی‌کنیم، با پردانلودترین بازی‌های ورزشی اندروید در فروشگاه پلی استور آشنا شوید.

۱ - Pool Billiards Pro

  • تعداد دانلود: بیش از ۱۰۰ میلیون
  • سال عرضه برای اندروید: ۲۰۱۱

Pool Billiards Pro خیلی وقت است که در رتبه نخست پردانلودترین بازی های ورزشی اندروید جا خوش کرده و احتمالا به زودی جایش را به 8Ball Pool می‌دهد. بازی در روزهای اولیه محبوبیت گوشی‌های اندرویدی عرضه شد و همین فرصت خوبی بود تا این عنوان خودش را بالا کشیده و به خاطر ارائه یک تجربه مناسب با صفحات لمسی، ثابت کند که بیلیارد حتی روی تلفن‌های هوشمند هم جذاب است. بازی ورزشی اندروید Pool Billiards Pro مسیری را آغاز کرد که 8Ball Pool خیلی خوب توانست ادامه بدهد.

Pool Billiards Pro

Pool Billiards Pro

سازنده: TerranDroid قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.9 مگابایت زبان:

۲ - 8Ball Pool

  • تعداد دانلود: بیش از ۱۰۰ میلیون
  • سال عرضه برای اندروید: ۲۰۱۳

مینی‌ کلیپ همیشه ثابت کرده روی هر سبکی که دست بگذارد، سرگرم‌کننده‌ترین تجربه ممکن را ارائه می‌دهد؛ 8Ball Pool از اولین بازی‌هایی بود که توانست چنین تصویری از مینی‌کلیپ درست کند. بازی با پیاده سازی خوب قوانین فیزیک، پشتیبانی عالی سازنده، گیم پلی روان و البته تنوع همیشگی عناوین این استودیو هم موفق‌ترین عنوان سوئدی‌ها بوده و هم بهترین گزینه برای داشتن یک تجربه اعتیادآور از بیلیارد روی گوشی‌ها به شمار می‌رود.

8 Ball Pool

8 Ball Pool

سازنده: Miniclip.com قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 135.8 / 52.1 مگابایت زبان:

۳ - 3D Bowling

تعداد دانلود: بیش از ۱۰۰ میلیون

سال عرضه برای اندروید: ۲۰۱۱

3D Bowling دقیقا وضعیتی شبیه به بازی ورزشی اندروید Pool Billiards Pro دارد. هر دو زمانی منتشر شدند که صنعت اپلیکیشن‌های گوشی به شلوغی این روزها نبودند و اگر الان را ملاک قرار دهیم، گزینه‌های خیلی بهتری را می‌توانیم پیدا کنیم ولی آن سال‌ها هر دوی این عناوین به خاطر کیفیت بالایی که داشتند، توانستند گوی رقابت را از بقیه بربایند. اگر به دنبال جایگزینی جدیدتر از 3D Bowling روی گوشی هستید، بازی ورزشی اندروید و iOS «پادشاه بولینگ» (Bowling King) از مینی‌کلیپ انتخاب خوبی است.

3D Bowling

3D Bowling

سازنده: Italic Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 13.9 مگابایت زبان:
2016

۴ - FIFA Soccer

  • تعداد دانلود: بیش از ۱۰۰ میلیون
  • سال عرضه برای اندروید: ۲۰۱۶

از سال ۲۰۱۶ کمپانی الکترونیک آرتز روند عرضه نسخه‌های پولی فیفا در گوشی را دیگر ادامه نداد و به جای آن، عنوانی رایگان به اسم «فیفا موبایل» را منتشر کرد؛ سیاستی که هر چند روی تلفن‌های هوشمند جواب‌گو است ولی به خاطر حذف بعضی ویژگی‌های فیفا‌های قدیمی بعضی طرفداران هنوز نتوانسته‌اند با این عنوان کنار بیایند. در هر صورت در این دو سال، فیفا موبایل که اکنون به فیفا ساکر تغییر اسم داده به محبوبیت زیادی رسیده و مطمئنا این موفقیت‌ها هم ادامه‌دار خواهند بود.

FIFA Soccer

FIFA Soccer

سازنده: Electronic Arts قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 136.9 / 50.4 مگابایت زبان:

۵ - Dream League Soccer 2018

Dream-Leauge-2016

  • تعداد دانلود: بیش از ۱۰۰ میلیون
  • سال عرضه برای اندروید: ۲۰۱۶

این قضیه را بارها گفته‌ام و بهانه‌ای شده تا دوباره آن را تکرار کنم؛ با وجود اینکه PES و فیفا خودشان دارای یک نماینده روی تلفن‌های هوشمند هستند ولی اگر می‌خواهید تجربه‌ای شبیه به نسخه‌های کنسولی این عناوین داشته باشید Dream League Soccer گزینه بهتری است. آن هم به یک دلیل: وجود مودهای معروف عناوین فوتبالی. بازی بخش آفلاین دارد، تیم‌ها و بازیکن‌ها لایسنس شده‌اند و جدا از حضور در لیگ‌های آنلاین می‌توانید از طریق هات اسپات با دوستان‌تان نیز به تجربه بازی بنشینید.

Dream League Soccer 2018

Dream League Soccer 2018

سازنده: First Touch Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 426 / 366 مگابایت زبان:

۶ - Score! Hero

  • تعداد دانلود: بیش از ۱۰۰ میلیون
  • سال عرضه برای اندروید: ۲۰۱۵

محبوب‌ترین بازی ورزشی کافه بازار، در اینجا رتبه ششم را دارد. چیزی که Score! Hero را تا این اندازه موفق کرد، ایده متفاوت و پیاده‌سازی خیلی خوب آن با صفحات لمسی بود. در اینجا از آن مسابقات همیشگی خبری نیست و باید طی سناریوهای مختلف سعی کنید بهترین نتیجه را به دست بیاورید؛ با استفاده از ژسچرهای حرکتی پاسکاری کرده و وقتی موقعیت را مناسب دید، به حریف گل بزنید. قسمت جدید این بازی ورزشی اندروید و iOS با نام Score! Match چند ماه پیش منتشر شد.

Score! Hero

Score! Hero

سازنده: First Touch Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 162.8 / 91.8 مگابایت زبان:

۷ - Top Eleven 2018

بازی ورزشی اندروید

  • تعداد دانلود: بیش از ۵۰ میلیون
  • سال عرضه برای اندروید: ۲۰۱۱

برای Top Eleven هم می‌توانیم همان داستان تکراری 3D Bowling و Pool Billiards Pro را بازگو کنیم اما در اینجا یک تفاوت وجود دارد؛ برخلاف آن دو اپ که سازنده تقریبا رهایشان کرده، استودیوی Nordeus خیلی خوب از بازی ورزشی اندروید خود پشتیبانی کرد و همین مسئله باعث شد تا بازی همچنان گزینه خوبی برای مدیریت فوتبال روی تلفن‌های هوشمند باشد. اما اگر به دنبال عناوین جدیدتر هستید، بد نیست نیم نگاهی به New Star Manager و 2019 Football Manager بیاندازید.

Top Eleven 2018 - Be a Soccer Manager

Top Eleven 2018 - Be a Soccer Manager

سازنده: Nordeus قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 190 / 42.63 مگابایت زبان:

۸ - Archery Master 3D

  • تعداد دانلود: بیش از ۵۰ میلیون
  • سال عرضه برای اندروید: ۲۰۱۵

در یک دوره زمانی کوتاه، سیل بازی‌های تیرکمانی به سمت گوگل پلی سرازیر شد و مطمئن نیستم که Archery Master 3D شروع کننده این ماجرا بوده یا نه اما هر چه هست که بازی در مدت زمان کوتاهی یکی از محبوب‌ترین عناوین ورزشی اندروید لقب گرفت. هر چند این محبوبیت خیلی طول نکشید و یک سال بعد، مینی‌کلیپ با بازی Archery King تجربه با کیفیت‌تری را نسبت به بقیه عناوین تیرکمانی اندروید ارائه داد.

Archery Master 3D

Archery Master 3D

سازنده: TerranDroid قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 20 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۴ آبان ۱۳۹۷

    بازی های فریست تاچ عالیند
    افلاین و بدون دردسرهای پرداخت درون برنامه ای
    فیفا هم فیفا 2014

مطالب پیشنهادی