ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

صدور جریمه غیر ارشادی از فردا؛ اخذ برگه معاینه فنی برای کدام مدل خودروها الزامی است؟

دو هفته پس از ابلاغ صدور جریمه مکانیزه برای خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح شهر تهران، حالا پلیس خبر از صدوی جریمه برای متخلفان می دهد. براین اساس طی دو هفته گذشته جریمه ها ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۲۱:۱۵

دو هفته پس از ابلاغ صدور جریمه مکانیزه برای خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح شهر تهران، حالا پلیس خبر از صدوی جریمه برای متخلفان می دهد. براین اساس طی دو هفته گذشته جریمه ها تنها به صورت ارشادی بوده است و از فردا شاهد جریمه شدن خودروهای فاقد معاینه فنی خواهیم بود. میزان جریمه تعیین شده برای این تخلف 50 هزار تومان است و به صورت روزانه نسبت به خودروهای فاقد معاینه فنی اعمال می شود.

پروسه ثبت تخلف مکانیزه از طریق دوربین های پلاک خوان انجام می شود. این دوربین ها پیشتر تنها در محدوده مرکزی تهران (محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک) فعال بوده اند، اما حالا دامنه استفاده از این دوربین ها به تمامی سطح شهر گسترش یافته است. بنابراین تمامی خودروهای حاضر در تهران نیازمند اخذ معاینه فنی هستند و تنها گروه معاف از این طرح، خودروهایی با عمر کمتر از پنج سال هستند (چهار سال تمام) که سال ساخت آن ها براساس سال شمسی و میلادی اخیرا به شکل رسمی اعلام شده است.

معاینه فنی

براساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، با توجه به قانون الزامی بودن اخذ گواهی معاینه فنی خودروها، امسال تمامی خودروهایی با عمر بیش از پنج سال باید برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.
این معاینه برای خودروهایی است که عمرشان بیشتر از ۵سال است و خودروهایی که کمتر از پنج سال از تولیدشان می گذرد نیازی به داشتن و حمل برگه معاینه فنی خودرو ندارند.

معاینه فنی

بر اساس این گزارش مالکان خودروهای تولید داخل به‌ سال ساخت 1392 و ماقبل آن، خودروهای وارداتی سال 2013 و ماقبل آن و همچنین خودروهای عمومی سال 1395 و ما قبل از آن در سال جاری باید گواهی معاینه فنی وسیله نقلیه خود را اخذ کنند.
پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است خودروهای مذکور را که فاقد گواهینامه معاینه فنی هستند اعمال قانون کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pouya20
    pouya20 | ۱۵ آبان ۱۳۹۷

    عمده مشکل آلودگی هوای تهران ذرات معلق زیر 2.5 میکرون هستند که 80 درصدشون توسط خودروهای دیزلی مثل اتوبوسها، مینیبوس ها و خودروهای سنگین گازوئیل سوز ایجاد میشن که عمده اونها در شهرها یا مال شهرداری ها هستند و یا در خدمت اونا. اکثر این خودروها به شدت قدیمی و بدون استاندارد هستن. حالا شما ببینید یه مشت احمق اولویتشون بررسی فنی خودروهای بنزینی هستش!! بعد میگن چرا آلودگی از بین نرفت! خوداییش چرا به ما حمله نمیکنن اینا؟ تحریم کمه!

مطالب پیشنهادی