گردشی در مدرن‌ترین فروشگاه سامسونگ در ایران [تماشا کنید]

گزارش روزیاتو از برند شاپ بزرگ اندرزگو

گردشی در مدرن‌ترین فروشگاه سامسونگ در ایران [تماشا کنید]

بازار ایران بیش از حد برای سامسونگ مهم است. اگر به فروشگاه جدید این برند کره‌ای در بلوار اندرزگوی تهران که در روزهای آینده رسما افتتاح می‌شود سر بزنید، به سادگی متوجه این ادعا خواهید شد؛ مکانی که عنوان «مدرن‌ترین فروشگاه سامسونگ در ایران» را یدک می‌کشد و تنها دو نمونه دیگر از آن در سراسر جهان وجود دارد.

اما ماجرای این فروشگاه چیست و چرا سامسونگ سومین نمونه از این فروشگاه‌های مدرنش را به ایران آورده است؟ در جریان بازدید و گفتگو با مدیر پروژه این فروشگاه تصمیم گرفتیم پاسخ همین سوالات را پیدا کنیم.

زمانی که وارد این فروشگاه شوید می‌بینید که این محیط، طراحی نشده تا صرفاً محلی برای فروش محصولات سامسونگ باشد. اینجا نقطه‌ای است که سامسونگ می‌خواهد افراد در آن احساس راحتی کنند و تجربه‌ای کامل از جدید‌ترین محصولات فناورانه‌اش را داشته باشند. لمس این تجربه زمانی ارزشمندتر می‌شود که بدانیم هنوز برند دیگری چنین احترامی به کاربر ایرانی نگذاشته است.

پس از رسیدن به مقصد، بعد از دیدن نمای تماما شیشه‌ای فروشگاه، اجتماع تمام محصولات پرچمدار سامسونگ در رده‌های مختلف بود که حسابی جذبمان کرد و باعث شد تا چند ساعتی را در کنار جدیدترین فناوری‌های سامسونگ سر کنیم و از تست آنها هیجان‌زده شویم.

گلکسی نوت ۹ و گلکسی اس ۹ که آخرین موبایل‌های این برند کره‌ای تا به امروز هستند، در همان ابتدای ورودی نشسته‌اند تا بدون دغدغه و صرف هرگونه هزینه‌ای همه قابلیت‌های خود را در اختیار شما قرار دهند.

شارژر وایرلس و پورت یواس‌بی در همه میزهای فروشگاه در اختیار کاربران قرار دارد تا موبایل‌های خود را شارژ کنند. همه این علائم نشان می‌دهد که سامسونگ می‌خواهد کاربران در این فضا وقت بگذرانند.

اما باید اذعان کنیم، در کنار همه محصولات و ارزش و قابلیت‌هایی که داشتند، اولین چیزی که کنجکاوی ما را قلقلک داد، یک جزیره گرد در نیمه غربی فروشگاه بود.

به سراغ آن رفتیم تا ببینیم ماجرای این ۴ صندلی، هدست VR و مانیتور ۳۶۰ درجه بالای آنها چیست. یکی از متصدیان فروشگاه برایمان توضیح داد که به این قسمت «آبشار دیجیتالی» می‌گویند و برای اولین بار است طرح آن در ایران اجرا شده تا در اختیار مشتریان یک فروشگاهی عمومی قرار گیرد.

مدرن‌ترین فروشگاه سامسونگ در ایران
در بخش آبشار دیجیتالی، ۴ صندلی وجود دارد که همه آنها به عینک‌های واقعیت مجازی آکیلس مجهز هستند. کاربر می‌تواند تجربه واقعیت مجازی را داشته باشد. پروژکتورها، تصویری که کاربر روی صندلی تماشا می‌کند را روی آبشار بالای سر او نمایش می‌دهند.

حالا کارکردش چیست؟ اینکه فرد می‌تواند روی صندلی بنشیند و با عینک واقعیت مجازی که در اختیار او قرار می‌گیرد، برای چند دقیقه وارد دنیای هیجان انگیز واقعیت مجازی شود.

مدرن‌ترین فروشگاه سامسونگ در ایران
روی پله‌ها تشک‌های مخصوصی تعبیه شده تا مشتری در آنجا بنشیند از دیوایس‌ها استفاده کند. در گوشه‌ای دیگر می‌توانند قهوه بنوشند و با دوستان خود گپ بزنند، از اینترنت پرسرعت استفاده کنند. یعنی یک فضای کاملا سرگرم‌کننده و جذاب که برای اولین بار در ایران اجرا شده است.

اما در امتداد این آبشار دیجیتالی و عبور از پله‌هایی که از تلفیق چوب و رنگ آبی تشکیل شده بودند، یک بخش جذاب دیگر هم وجود داشت که به آن غرفه عکس می‌گفتند.

مدرن‌ترین فروشگاه سامسونگ در ایران
وقتی وارد فروشگاه می‌شوید، بعد از دیدن اکسسوری‌ها، در سمت راست فوتو بوت (غرفه عکاسی) قرار دارد. کاربر می‌تواند همه امکانات دوربین‌ موبایل‌های سامسونگ را در آنجا تست کند.

در این بخش جدیدترین موبایل‌های سامسونگ نشسته‌اند تا شما سر فرصت همه قابلیت‌های دوربین و فرمت‌های عکاسی را با آن تست کنید و از ساخت اموجی‌ خود ذوق‌زده شوید. یک نکته جالب در مورد دوربین گلکسی نوت ۹ این بود که از قلم نوری همین موبایل می‌شد به عنوان یک دکمه شاتر از راه دور استفاده کرد.

مدرن‌ترین فروشگاه سامسونگ در ایران
در قسمت Personalize یک دستگاه لیزر سرد قرار دارد که مشتری می‌تواند روی قاب، پشت گوشی، ساعت طرح‌های دلخواه کاربر – عکس یا متن – را بدون هیچ هزینه‌ای چاپ کند.

جدیدترین فروشگاه بزرگ سامسونگ که مدعی مدرن‌ترین بودن هم هست بر اساس استانداردهای سخت‌گیرانه این کمپانی کره‌ای طراحی و ساخته شده است. مرجان مرادی، مدیر نوآوری شبکه توزیع موبایل سامسونگ که مدیریت این پروژه را نیز به عهده دارد، در این رابطه به روزیاتو می‌گوید برای اینکه دفتر مرکزی سامسونگ در کره جنوبی با ساخت چنین فروشگاه‌هایی در ایران موافقت کند، مکاتبات و نامه‌نگاری‌های زیادی صورت گرفته است:

«سامسونگ برای ساخت چنین شعبه‌هایی، استانداردهای ویژه‌ای را مدنظر دارد که شامل موقعیت جغرافیایی فروشگاه، متراژ نمای بیرونی، ابعاد بالای ۳۰۰ متر مربعی و داشتن سقفی بالغ بر ۴ متر است. فروشگاه سامسونگ در اندرزگو موقعیت ویژه‌ای دارد و همین باعث شده تا سومین فروشگاه مدرن سامسونگ در سرتاسر جهان لقب بگیرد.»

مدرن‌ترین فروشگاه سامسونگ در ایران
در قسمت موزیک، هدفون‌ها، هدست‌ها و سیستم‌های پخش موسیقی سامسونگ و برندهای JBL و هارمن کاردن که اخیرا سامسونگ آنها را خریداری کرده‌است به چشم می‌خورد. کاربران می‌توانند از طریق کابل AUX یا بلوتوث، موزیک‌های موردنظرش را پخش کرده و هدفون‌ها را امتحان کند.

اما دلیل استفاده از واژه «مدرن» برای این فروشگاه چیست؟ مرادی در پاسخ به این پرسش روزیاتو، عنوان کرد که این فروشگاه جدیدترین تکنولوژی‌های سامسونگ را در خود جای داده و از تازه‌ترین کانسپت طراحی هم بهره‌ می‌گیرد:

«برای ما مهم است که همه علاقه‌مندان به تکنولوژی، فارغ از اینکه کاربر چه برندی هستند، بتوانند در نهایت راحتی وارد فروشگاه بشوند و از همه امکانات آن استفاده کنند. فضای کاربری این فروشگاه به‌گونه‌ای است که مشتریان بتوانند ساعت‌ها در اینجا حضور داشته باشند و همه محصولات را تست کنند و با دوستان خود گپ بزنند. این مکان در واقع میعادگاهی سرگرم‌کننده برای دوستداران تکنولوژی‌های برتر بشمار می‌آید و هدف از ساخت آن نیز دقیقا همین است.»

مدرن‌ترین فروشگاه سامسونگ در ایران
در بخش گیم‌زون (غرفه بازی) کاربر می‌تواند ساعت‌ها وقت‌گذرانی کند و از تکنولوژی‌های روز سامسونگ لذت ببرد.

طراحی فروشگاه سامسونگ در بلوار اندرزگوی تهران به عهده تیم ویژه‌ای از کشور کره جنوبی بوده. در روند ساخت، با توجه با وسعت فروشگاه، بر زیاد ساختمان، سقف بلند و نمای تماما شیشه‌ای، موقعیت بسیار ویژه‌ای پدید آمده تا آبشار دیجیتالی ۳۶۰ درجه برای اولین بار در جهان (توسط سامسونگ و در فروشگاه‌های همین برند) به طور کامل اجرا و پیاده‌سازی شود. نمونه‌ای که در ایران اجرا شده متفاوت‌ و پیشرفته‌تر از دو فروشگاه مدرن دیگر است.

شاید در ظاهر به نظر برسد که در چنین فروشگاهی نمی‌توان انتظار فروش بالا داشت. اما فراموش نکنید که هدف اصلی سامسونگ از راه‌اندازی مدرن‌ترین فروشگاه خود در ایران، فروش محصولات نیست و این مکان با اینکه نام فروشگاه را یدک می‌کشد، در واقع کاربردی تبلیغاتی دارد.

این یک بازی دو سرسود برای سامسونگ و مشتریان ایرانی‌اش است. کاربر ایرانی احترامی که لایقش بوده اما در تمام این سال‌ها از سوی برندهای تکنولوژیک آن را دریافت نکرده را تجربه می‌کند در حالی که سامسونگ هم نشان می‌دهد که بازار ایران، یک نقطه با اهمیت برایش است؛ نقطه‌ای که حاضر است سومین فروشگاه مدرنش را در آن راه‌اندازی کند.

دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • alireza آبان ۱۵, ۱۳۹۷

    این یعنی احترام به مشتری

  • رسول آبان ۱۸, ۱۳۹۷

    عالیه

  • سروش اسفند ۲۴, ۱۳۹۷

    متاسفانه من تجربه خوبی نداشتم و متاسفانه رفتار مناسبی در حد بزرگترین نمایندگی سامسونگ اصلا با ما نشد ؛ با اینکه از اوجا خرید کردم ولی اصلا توصیه نمیکنم ،چه از نظر قیمت و چه از نظر رفتار کامندانی که وظیفشون سرویس دهی به مشتریان سامسونگ هست