ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون های ۲۰۱۸
تکنولوژی

بازار جهانی موبایل زیر سایه رکود: فروش باز هم کمتر از قبل

آیا اسمارت فون های امروزی به بالاترین سطح ممکن از پیشرفت رسیده اند؟ آیا به نقطه ای رسیده ایم که بگوییم طراحی ارائه شده برای تلفن های هوشمند تکراری شده و پیشتر نمونه شان به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

آیا اسمارت فون های امروزی به بالاترین سطح ممکن از پیشرفت رسیده اند؟ آیا به نقطه ای رسیده ایم که بگوییم طراحی ارائه شده برای تلفن های هوشمند تکراری شده و پیشتر نمونه شان به بازار ارائه گردیده؟ شاید هم مساله چیز دیگریست و ما عادت کرده ایم که بیشتر از حد معمول از گوشی های موبایل خود استفاده کنیم. دلیل رکود ادامه دار بازار جهانی موبایل هرچه که باشد، عرضه جهانی این محصولات در سه ماهه سوم امسال هم برای چهارمین دور پیاپی نزولی شده.

شرکت Strategy Analytics که در زمینه تحقیقات بازار فعالیت دارد به تازگی گزارش خود در این باره را منتشر کرده؛ طبق این گزارش افت سال به سال فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه سوم امسال ۳۶۰ میلیون دستگاه بوده که این رقم برابر با ۸ درصد است. این افت به قدری قابل توجه است که لیندا سوئی رئیس شرکت Strategy Analytics را بر آن داشته تا از عبارت رکود برای توصیف حال و روز فعلی بازار جهانی موبایل استفاده نماید.

او در ادامه اینطور گفت:

 مسائلی چون طولانی تر شدن مدت زمان تعویض گوشی ها، انباشه شدن انبارهای موبایل در برخی مناطق و نبود نوآوری در طراحی سخت افزاری، صنعت تلفن های هوشمند را به دردسر انداخته است.

بازار جهانی موبایل

شرکت IDC هم که احتمالا بیشتر برای کاربران موبایل شناخته شده است و در زمینه تحقیقات بازار فعالیت دارد گزارش اختصاصی خود در اینباره را منتشر کرده و باید بگوییم جزئیات اشاره شده در آن همگی با اطلاعات ارائه شده از سوی Strategy Analytics همخوانی دارند. در ادامه میتوانید خلاصله ای از گزارش IDC را هم بخوانید.

سامسونگ همچنان سلطان بازار جهانی تلفن های هوشمند است. این شرکت ۲۰ درصد از سهم بازار جهانی موبایل را در اختیار دارد و در جریان سه ماهه سوم سال جاری میلادی بیش از ۷۲ میلیون دستگاه موبایل را به فروش رساند که این میزان البته ۱۳ درصد کمتر از گوشی های فروخته شده اش در بازه زمانی مشابه سال قبل است.

هواوی از دیگر غول های صنعت موبایل دنیاست که در جریان سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۵۲ میلیون دستگاه موبایل را به فروش رسانده (مجددا ۳۲ درصد از کل) و توانسته سهم بازار ۱۴ درصدی را در این حوزه به دست بیاورد. اما عملکرد نه چندان موفق هواوی در قیاس با سامسونگ را شاید بتواند به عدم حضور آن در بازار آمریکای شمالی نسبت داد.

در عین حال اپل هم جایگاه سوم جهانی را در اختیار دارد. این شرکت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ توانسته ۴۷ میلیون دستگاه موبایل را به فروش برساند که در مقایسه با سال قبل تغییر چندانی را نشان نمی دهد و سهم ۱۳ درصدی را از بازار جهانی موبایل کسب کرده.

علیرغم تمامی اینها اما آنتونی اسکارسلا (یکی از مدیران تحقیقاتی در IDC) بر این باور است که بازار در آینده نه چندان دور دستخوش تغییراتی می شود. به گفته او سه ماهه پایانی سال جاری میلادی به خاطر حضور طیف وسیع پرچمداران موجود در بازار از جمله آیفون های جدید، میت ۲۰، پیکسل ۳، وی ۴۰ و نوت ۹ و در نهایت وان پلاس ۶ تی زمان بازگشت هیجان به بازار تلفن های هوشمند خواهد بود و مشتریان طیف وسیعی از انتخاب ها را پیش روی خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sorena
    sorena | ۱۴ آبان ۱۳۹۷

    بشرداره برمیگرده به سمت سنت های خودش.مثلاهرچقدر فشار اوردن کتاب الکترونیکیو جا بندازن نتونستن.هیچی مثل اصالت نمیشه .ای کاش یروزی بیاد ادما همهچیو بصورت متعادل بخوان.روزی ۱۲ ساعت کار با لوازم الکترونیکی یکسریارو بدبخت کرده.

    • yazdan yoda
      yazdan yoda | ۱۴ آبان ۱۳۹۷

      الان کامنت شما چه ربطی به این مطلب داشت؟

      • sorena
        sorena | ۱۴ آبان ۱۳۹۷

        نمیتونی ربطش رو پیدا کنی کامنت نذار .چون وقتی نمیتونی ربط چیزی پیدا کنی دلیلی برای غلط بودن اون نظر نمیتونه باشه.افرین

مطالب پیشنهادی