ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش نافرجام توییتر برای محدود کردن فعالیت ایلان ماسک ‌های تقلبی

کاربران توییتر اخیراً پست‌هایی مشاهده می‌کنند که در آنها ایلان ماسک به تبلیغ یک ارز مجازی می‌پردازد و مقادیری از آن را به صورت مجانی در اختیار کاربران دیگر قرار می‌دهد. حال مسئولین این شبکه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

کاربران توییتر اخیراً پست‌هایی مشاهده می‌کنند که در آنها ایلان ماسک به تبلیغ یک ارز مجازی می‌پردازد و مقادیری از آن را به صورت مجانی در اختیار کاربران دیگر قرار می‌دهد. حال مسئولین این شبکه اجتماعی با بررسی توییت‌های مشکوک متوجه شده که پروفایل‌هایی که به پروموت ارز مجازی می‌پردازند، به مدیر عامل تسلا اختصاص ندارند و تقلبی هستند. به همین دلیل توییتر سعی کرده تا فعالیت ایلان ماسک ‌های تقلبی را محدود سازد.

نحوه عملکرد کلاهبرداران بسیار ساده بوده است. آنها یک اکانت تایید شده را هک می‌کردند و نام آن را به ایلان ماسک یا چیزی شبیه به آن تغییر می‌دادند. پس از آن نوبت به عوض کردن تصویر پروفایل می‌رسید و عکس مدیر عامل تسلا برایش انتخاب می‌شد.

پس از آن کلاهبرداران بسیاری از پست‌های وی را توییت می‌کردند و مدتی به ایفای نقش او را در فضای مجازی ایفا می‌پرداختند یا نامش را بارها عنوان (منشن) می‌کردند. سپس اعلام می‌شد که ایلان ماسک مقادیر مشخصی از ارز مجازی به خصوصی را کنار گذاشته‌ و قصد دارد آن را به برخی کاربران اهدا کند.

ایلان ماسک

به همین منظور از کاربران مشتاق درخواست می‌شد که در عوض این ارز مجازی جدید، رقمی به اکانت‌ آنها واریز کنند؛ حال می‌خواهد پول نقد باشد یا ارز مجازی دیگر.

مدتی بعد کلاهبرداران قدمی رو به جلو برداشتند و با استفاده از سرویس‌های تبلیغاتی توییتر به پروموت اقدامات خود پرداختند. این مسئله موجب می‌شد که کاربران توییت های ایلان ماسک های تقلبی را در تایم لاین خود مشاهده کنند.

البته بر اثر همین اتفاق، مسئولین شبکه اجتماعی یاد شده به حضور کلاهبرداران پی بردند و تلاش کردند فعالیت آنها را محدود سازند. بدین ترتیب اکانت‌های مختلف دیگر نمی توانند نام خود را به ایلان ماسک تغییر دهند.

با این وجود کلاهبرداران زرنگتر از این حرف ها هستند و هنوز هم با اضافه کردن یک کاراکتر نظیر عدد یا ویرگول به نام ایلان ماسک، از این عنوان در پروفایلشان استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی