ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرپاد جدید اپل با بهره گیری از سنسورهای پایش سلامت در راه است

بعد از آنکه اپل در آخرین کنفرانس رسمی خود هیچ صحبتی از ایرپاد جدید به میان نیاورد، این تصور در ذهن بسیاری شکل گرفت که طرفداران ایرپاد باید تا سال ۲۰۱۹ برای معرفی جدیدترین ایرپاد‌های ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

بعد از آنکه اپل در آخرین کنفرانس رسمی خود هیچ صحبتی از ایرپاد جدید به میان نیاورد، این تصور در ذهن بسیاری شکل گرفت که طرفداران ایرپاد باید تا سال ۲۰۱۹ برای معرفی جدیدترین ایرپاد‌های اپل انتظار بکشند. اما بنابر آخرین گواهینامه‌های صادر شده‌ی Bluetooth SIG به نظر می‌رسد که شاید ایرپاد‌های جدید تا پایان سال جاری به بازار بیایند.

البته یک نکته‌ی ناراحت کننده راجع به این گواهینامه‌ی ثبت شده، استفاده‌ی ایرپاد‌های جدید اپل از بلوتوث نسخه 5.0 است. اتفاقی که نیازمند قدرت اتصال بی‌سیم بیشتر و به تبع آن استفاده‌ی بیش از پیش از باتری موبایل است.

نکته‌ی عجیب البته اینجاست که اپل با اینکه قرار است از نسخه‌ی 5.0 بلوتوث در ایرپاد‌های جدیدش بهره ببرد، اما جدیدترین مک بوک ایر از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند.

ایرپاد اپل

این گواهینامه ممکن است بخش عجیب و غریب کنفرانس اپل که مربوط به تغییرات و بهبود‌های مغازه‌های اپل در سرتاسر دنیا بود را نیز توجیه کند. این بخش به نظر می‌رسید صرفا برای پر کردن ارائه‌های اپل در کنفرانس ماه اکتبر باشد چرا که این شرکت آمریکایی موفق نشده بود ایرپاد‌های خود را به کنفرانس برساند.

هنوز نمی‌دانیم که نسل دوم ایرپاد‌های اپل از محفظه‌های شارژر بی‌سیم -که این شرکت سال گذشته مورد ارزیابی قرار داد- استفاده می‌کند یا خیر. همچنین بهره‌مندی یا چگونگی استفاده از ویژگی‌هایی مثل سیری و ایرپاور هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اخیرا پتنتی مربوط به ایرپاد منتشر شده بود که به استفاده از سنسور پویش سلامت در ایرپاد‌های بعدی اشاره می‌کرد. این موضوع نیز یکی دیگر از موضوعاتی به شمار می‌رود که هنوز نمی‌دانیم در ایرپاد‌های نسل دوم چگونه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به هر ترتیب، با توجه گواهینامه‌ی یاد شده به نظر می‌رسد که هنوز زمان هست تا منتظر ایرپاد‌های نسل دوم اپل باشیم. باید صبر کنیم و ببینیم که آیا اپل در آخرین هفته‌های سال میلادی ۲۰۱۸ از ایرپاد‌های جدید خود رونمایی می‌کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی