ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱۰ تن از باند کلاهبرداری ورد واید انرژی دستگیر شدند

چند ماه پیش بود که دیجیاتو در یک گزارش اختصاصی به موضوع سایت‌ کلاهبرداری موسوم به ورد واید انرژی پرداخت و امروز وزارت اطلاعات کشور در طی یک بیانیه رسمی، خبر از دستگیری چند نفر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

چند ماه پیش بود که دیجیاتو در یک گزارش اختصاصی به موضوع سایت‌ کلاهبرداری موسوم به ورد واید انرژی پرداخت و امروز وزارت اطلاعات کشور در طی یک بیانیه رسمی، خبر از دستگیری چند نفر از اعضای این سایت می‌دهد. در این بیانیه به سابقه این گروه و نام کریتور آکادمی نیز اشاره شده و این افراد سودجو را فعالان شبکه‌های هرمی نامیده شده‌اند.

وزارت اطلاعات ایران تاکید کرده در راستای تأمین نظم و امنیت اقتصادی و جلوگیری از اخلال در نظام اقتصادی کشور، ۱۰ تن از اعضای این شبکه هرمی را دستگیر کرده است:

«این شبکه هرمی در پوشش دوره‌ های آموزشی مؤسسه کریتور آکادمی (Creator Academy)، در گذشته با نام شرکت‌ هایی همچون وی‌ جی ‌ام ‌سی (VGMC)، ادروز (Adrows) و یونیفاندز (Unifunds) و اخیراً با نام ورد واید انرژی (World Wide Energy)، مردم را فریفته و از این طریق توانسته میلیاردها تومان کلاهبرداری نماید.»

ورد واید انرژی

بر پایه این بیانیه، شرکت مذکور با ادعای دروغین سرمایه‌گذاری در ارتقاء و پیشرفت انرژی سبز و سوخت‌ های زیستی و غیرفسیلی، اقدام به جذب سرمایه افراد و انعقاد قرارداد صوری با آنها نموده و از همان سرمایه جمع شده مجدد به سرمایه گذاران سود پرداخت می نمود؛ ادعایی که در گزارش دیجیاتو نیز مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت و کذب بودن آن واکاوی شد.

وزارت اطلاعات کشور در این بیانیه اشاره داشته که استفاده از ارزهای رمز نگار شده جهت امور غیرقانونی و پولشوئی، ترغیب و اغفال افراد از طریق برگزاری همایش‌ ها، سمینارها و دوره‌ های آموزشی در خارج از کشور، خروج ارز از کشور و اقدام به شبکه‌ سازی هرمی، بخشی از فعالیت‌ های غیرقانونی و مخرب این مجموعه کلاهبرداری و اخلال گر اقتصادی بوده است.

ورد واید انرژی
نمایی از پنل کاربران و در حقیقت مالباختگانی که توسط این شرکت مورد سودجویی قرار گرفته‌اند.

در انتهای این اطلاعیه نیز تاکید شده که مردم به شبکه‌های هرمی مدرنی که با لباس جدیدی وارد کارزار شده اعتماد نکنند و موارد مشکوک را به شماره ۱۱۳ منعکس نمایند.

شرکتی که خود را با نام ورد واید انرژی معرفی می‌کرد، با اظهاراتی فریبانه خودش را جای یک شرکت بین‌المللی جا انداخته بود. کارمندان این شرکت در ابتدا با وعده‌های دروغین و اطلاعاتی ناقص افراد را جذب می‌کردند و بعد از جمع آوری عده‌ای که زیرمجموعه‌های آنها در این سیستم هرمی محسوب می‌شوند، بدون دادن آدرس و شماره تلفنی از شرکت، درخواست حداقل 1000 دلار پول برای خرید یک لات (واحد سرمایه‌گذاری در این شرکت‌) می‌کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی