گشتی در توییت‌های محمود: از «چت با کاربران» تا «تبریک قهرمانی باشگاه بیسبال آمریکا!»

نگاهی به سایبر دیپلماسی محمود احمدی نژاد در توییتر

گشتی در توییت‌های محمود: از «چت با کاربران» تا «تبریک قهرمانی باشگاه بیسبال آمریکا!»

محمود احمدی نژاد، رییس جمهور دولت نهم و دهم، از زمان رد صلاحیت برای حضور در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان و شدت گرفتن تراژدی محاکمه بقایی و مشایی، به یکی از جریان های مخالف دولت و برخی سیاست ها تبدیل شده که اکنون در کانال تلگرام و توییتر، به صورت متنی، تصویری و ویدیویی فعالیت های بسیار دارد. او که در دوران صدراتش، به دیپلماسی عمومی اعتقاد داشت، امروزه بهترین تریبون را فضای مجازی می داند تا اندیشه ها و دیدگاه هایش را درباره هر مساله ای که فکر کنید، منتشر کند.

کانال تلگرام احمدی نژاد این روزها حدود ۲۳۰ هزار دنبال کننده دارد و صفحه توییتر فارسی زبانش نیز، بیش از ۱۳ هزار نفر. البته صفحه توییتر انگلیسی زبان محمود احمدی نژاد، بیش از ۷۴ هزار دنبال کننده دارد.

توییتر
صفحه رسمی توییتر انگلیسی زبان محمود احمدی نژاد

او از ژانویه ۲۰۱۷ میلادی وارد این شبکه متن محور محبوب سیاسیون و فعالان اجتماعی ایران و جهان شد و تا کنون بیش از ۱ هزار توییت را به اشتراک گذاشته است که بخشی به زبان فارسی و بخشی به انگلیسی است. یعنی متوسط به صورت روزانه وی ۳ توییت در صفحه اش منتشر کرد که البته خیلی مشخص نیست که به صورت مستقیم توسط وی نوشته می شود یا توسط ادمین اداره می شود.  اگر چه متون انگلیسی آن، با توجه به شناختی که از سطح زبان انگلیسی روسای جمهور ایران در  ۴۰ سال اخیر داریم، کار او نیست، اما سبب شده تا با تگ کردن برخی صفحات پر بیننده، جنجال آفرین شود.

تصویر توییت جنجالی صفحه محمود احمدی نژاد در توییتر که قهرمانی تیم رد ساکس شهر بوستون را در مسابقات بیسبال آمریکا تبریک گفت و هزاران لایک و کامنت دریافت کرد

توییت های او و فعالیتش در این شبکه از  نظر برخی، در شان یک رییس دولت نیست. چرا که او گاها با برخی از کاربران این شبکه اجتماعی، درباره موضوعات معلومی و سطحی،‌چت می کند یا مطالبی را منتشر می کند که شگفت انگیز است که نمونه اش را در عکس زیر مشاهده می کنید.

تصویر چت های صفحه توییتر رسمی احمدی نژاد با کاربران

صفحه او چند روز پیش، قهرمانی یکی از باشگاه های بیسبال در امریکا را تبریک گفت! تبریکی که با تگ کردن صفحه رسمی توییتر این باشگاه همراه شد و سیلی از انتقادات هواداران این باشگاه بیسبال را به دنبال اورد و بستر طنز  کاربران ایرانی توییتر شد.

توییت صفحه انگلیسی زبان محمود احمدی نژاد در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی که از علاقه رییس جمهور دولت نهم و دهم از تماشای رقابت های فوتبال آمریکایی در ایالت میشیگان آمریکا خبر می دهد!

البته همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، تبریک های عجیب و بیسبالی صفحه توییتر محمود احمدی نژاد، مسبوق به سابقه است. او چند روز پیش نیز توییت کرده بود که اخبار مربوط به رقابت های فوتبال آمریکایی ایالت میشیگان آمریکا را دنبال می کند که با هزارات لایک و کامنت کاربرانی ایرانی و آمریکایی هم همراه شد.

توییتر احمدی نژاد
تصویری از کیک تولد محمود احمدی نژاد که در صفحه توییتر انگلیسی زبان وی منتشر شده است

صفحه توییتر انگلیسی زبان محمود احمدی نژاد، از هر دری سخن می گوید. یک روز توییتی منتشر می شود و کاخ سفید و ترامپ را تگ می کند تا فهرست ایرانیان گرین کارت گرفته را منتشر کند، روز دیگر کیک تولد او را به اشتراک می گذارد و از کسانی که در تهران برای وی جشن تولد ترتیب داده بودند، در  توییتر به انگلیسی تشکر می کند!

توییتر احمدی نژاد
تصویر توییت منتشر شده در صفحه محمود احمدی نژاد که به زبان انگلیسی، برگزاری مراسم تولدش را توسط هواداران در تهران، به انگلیسی تبریک می گوید!
یکی از توییت های صفحه محمود احمدی نژاد که صفحه دیه گو مارادونا را تگ کرده است و از ارسال پیراهن این فوتبالیست نامدار به وی حکایت میکند.
توییتر احمدی نژاد
از لحظات توییتری آقای احمدی نژاد

البته نباید از علاقه خاص آقای احمدی نژاد به توییتر غافل شد. موضوعی که خودش هم به صراحتا اعلام کرده است و تصویر و سند این ابراز اشتیاق وافر را در عکس زیر مشاهده می  کنید که ایشان را در کنار نوت بوکش در حال دنبال  کردن صفحه توییتری نشان می دهد.

امیدواریم سایبر دیپلماسی و گسترش دولت الکترونیک پاسخگو در ایران فراگیر شده و شاهد رفع فیلتر توییتر در اسرع وقت باشیم. نظر شما درباره سطح و روش اطلاع رسانی رییس دولت نهم و دهم در شبکه های اجتماعی چیست.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۸ نظر

ورود

  • مهدی آبان ۱۵, ۱۳۹۷

    سلام خوب بود رسم ادب را رعایت میکردید و تو عنوان نام کامل اقای احمدی نژاد رو وارد میکردید واقعا تاسف باره.

  • Sara آبان ۱۵, ۱۳۹۷

    عشقه این بشر دیوانه وار دوسش دارم??? تنها ترین مرد دنیا??

  • ایران آبان ۱۶, ۱۳۹۷

    برا تو راه درمانی نیست، بعد میگن پیشرفت نمی کنیم ?? والا

  • حسین آبان ۱۶, ۱۳۹۷

    درود بر محمود احمدی نژاد چشم به راهشیم ?

  • هادی آبان ۱۶, ۱۳۹۷

    اصلا از رفتارها وکارهای این آدم میشه یک اصطلاح ساخت مثلا بگیم نژاد سواری،یعنی به آدم هایی که شبیه این آدم کار میکنند بگیم داری نژاد سواری میکنی.
    اصلا کلوهم رمز گشایی این آدم کار سختیه!
    نظر شما چیه؟

  • امین آبان ۱۶, ۱۳۹۷

    عاشقشیم البته من به میرحسین رای دادم ۸۸ تظاهرات کردم ولی این محمودو دوست دارم اندازه همه دنیا

  • reza آبان ۲۰, ۱۳۹۷

    خدا لعنتش کنه
    ریشه مملکتُ زد