ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شمشیر خدایان در دستان باواریایی‌ها؛ نخستین تجربه رانندگی با BMW M850i 2019

دورانی ب ام و سری 8 شکوه کم‌نظیری داشت. این خودرو در سال 1989معرفی شد و به طور خاص، مدل‌های 850 آن که از یک پیشرانه V12 نیرو می‌گرفتند، بسیار جلب توجه می‌کردند. در آن ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

دورانی ب ام و سری 8 شکوه کم‌نظیری داشت. این خودرو در سال 1989معرفی شد و به طور خاص، مدل‌های 850 آن که از یک پیشرانه V12 نیرو می‌گرفتند، بسیار جلب توجه می‌کردند.

در آن زمان مدل M70 دوازده سیلندر با وزن تقریبی معادل حدودا یک تن به عنوان یک اتومبیل بسیار لاکچری مطرح بود. البته به جز نسخه بسیار کمیاب 850CSi، بقیه مدل‌های ب ام و سری 8 تماما کاربرد اسپرت نداشتند.

از آن دوران طلایی به بعد، ب ام و از داشتن یک خودروی فوق‌العاده‌ی سطح بالا همچون سری8 (به جز مدل i8) تقریبا بی‌بهره بوده و به نظر ما از این بابت متضرر نیز شده است. اما اینک این کمپانی آلمانی مشغول عرضه ب ام و سری 8 جدید برای بازگشت به دوران اقتدار خود است.
ب ام و سری 8 جدید که با کد فنیG11 شناخته می شود، با وزن 2031 کیلوگرم، به مثابه یک فیل در اتاق خواب می‌ماند. ساخت مدل قدیمی E31 سری 8 در حدود 8 سال زمان و یک و نیم میلیارد دلار هزینه در برداشت. به نظر شما چقدر زمان و هزینه صرف توسعه این مدل جدید شده است؟
برای اولین تجربه رانندگی با ب ام و 2019 M850i، به منطقه‌ای خوش آب و هوا در کشور پرتغال آمده‌ایم تا نواده یک اسطوره را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.
در زیر درب کاپوت عریض و طویل این خودرو، موتور N63B44T3 با پیشرانه V8 به حجم 4.4 لیتر نشسته که از دو توربوشارژر تویین اسکرول بهره می‌برد.
حداکثر توان خروجی این پیشرانه معادل 523 اسب بخار در 5500rpm بوده و گشتاور حاصل از آن نیز به 750 نیوتن متر در بازه 1800 تا 4600rpm خواهد رسید. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF نیز نیروی حاصل را به هر چهار چرخ منتقل خواهد کرد.
در حالت پیش فرض، عمده گشتاور پیشرانه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شوند که البته به صورت پیوسته قابل تغییر است و حداکثر تا 50درصد نیرو را می‌تواند به چرخ‌های جلو نیز انتقال دهد. تمامی چرخ‌ها قابلیت فرمان‌پذیری دارند و هر چهار کمک فنر به صورت الکترونیکی تنظیم می‌شوند.
ب ام و ادعا می‌کند که این خودرو قادر است ظرف مدت 3.6 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. متاسفانه حداکثر سرعت خودرو در رقم 250 کیلومتربرساعت محدود شده است. ظاهر سری 8 جدید نسبتا جذاب و مناسب است.
نمای عضلانی بدنه، طراحی جذاب دریچه‌های ورودی هوا، ستون C خودرو که بسیار شبیه به فورد موستانگ از کار درآمده، طراحی بیرونی سری8 را زیبا و دوست داشتنی کرده‌اند.
ب ام و سری 8
از ستون‌های B همچون مدل قدیمی ب ام و سری 8 اثری نیست و درب‌های جانبی نیز به نظر ما بهتر بود طویلتر طراحی می‌شدند. اما به طور کلی نمای جلوی خودرو جلوه جذابی را به نمایش می‌گذارد. نمای عقبی نیز تقریبا خوب طراحی شده است.
طراحی داخلی خودرو نسبتا موردپسند است. کابین ب ام و سری 8 جدید بسیار لوکس به نظر می‌رسد و طراحی مناسبی نیز دارد. صفحه نمایشگر سیستم رهیاب بسیار خوانا و واضح بوده اما نسل هفتم نرم افزار رهیاب IDRIVE چندان خوب و مورد انتظار عمل نمی‌کند. اندروید اتو و اپل کارپلی نیز به طور استاندارد کابین سری8 را همراهی می‌کنند.
بهای پایه مدل M850i معادل 112هزار و 855 دلار است. این رقم در حدود 22 هزار دلار بیشتر از 650i ایکس درایو است. مرسدس بنز S کلاس کوپه را می‌توان به عنوان رقیب این خودرو در نظر گرفت. اما بایستی بدانید که مدل S560 4MATIC در حدود 5 اینچ طویلتر، 90 کیلوگرم سنگین‌تر و 12 هزار دلار گرانتر از M850i است.
بسیاری از مشتریانی که برای خرید این خودرو به نمایشگاه مراجعه می‌کنند، این ذهنیت را در سر دارند که با سری7 دو درب طرف خواهند بود؛ اما واقعیت این است که این خودرو بر پایه سری5 شکل گرفته است.
بنابراین اگر آن را رقیب Sکلاس کوپه ندانیم، جایز هم نیست آن را با مرسدس Eکلاس کوپه که دارای بهایی در حدود نصف ارزش سری8 جدید است، مقایسه کنیم. آئودی نیز محصول مشابهی در آستین ندارد.
شاید نزدیک‌ترین رقیب ب ام و سری 8 جدید را بتوانیم در خانواده لکسس بیابیم؛ جایی که مدل LC 500 هشت سیلندر با بهای 92,995 قرار دارد و می‌تواند از نظر شاخصه‌های اسپرت با ب ام و سری8 جدید مقایسه شود.
در حقیقت ما از این خودرو انتظار یک M550i دو درب را داشتیم، به هرحال نحوه تعامل M850i با آسفالت جاده برای ما بسیار هیجان انگیز بود. ما نگران وزن سنگین خودرو بودیم اما پس از رانندگی با آن در جاده متوجه شدیم که نگرانی‌ها بی‌دلیل بوده است.
در این مدل خاص، ب ام و یک خودروی بزرگ ساخته که رانندگی با آن حس یک نمونه سایز متوسط را به انسان می‌دهد. گشتاور خودرو بسیار خوب از پس شتاب برمی‌آید و جای شکی برای رقم 3.6 ثانیه (شتاب صفر تا 96) باقی نمی‌گذارد.
این خودرو حین حرکت در جاده، اقتدار و ابهت خاصی دارد که بر خلاف ابهت سنتی بنتلی، ظاهر و روح اسپرت را با هم درآمیخته است. این خودرو واقعا در حد یک اتومبیل پر‌قدرت احساس می‌شود.
اگر یک نقطه ضعف در ب ام و سری 8 موجود باشد، به ترمزهای این خودرو مربوط می‌شود. ب ام و سامانه brake by wire را برای M850i انتخاب کرده که پیش نیاز سیستم‌های خودران در یک اتومبیل نیز می‌شود.
ترمزهای M850i در سرعت‌های پایین چندان متعادل، متناسب و نرم عمل نمی‌کنند و شاید قدرت آنها برای سرعت‌های پایین اندکی بیش از اندازه باشد.
حرکت این خودرو در پیست و روی حالت اسپرت بسیار خوب و هیجان‌انگیز است. سامانه تمام چرخ محرک به اندازه کافی نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند تا بتوانید نیمه عقبی خودرو را از پیچ های تنگ عبور داده و سپس با ارسال نیرو به چرخهای جلو شما را به بهترین شکل از پیچ‌ها به بیرون سوق دهد.
عملکرد خودرو در حالت اسپرت آنقدر خوب بود که ما فراموش کردیم حالت اسپرت پلاسی هم وجود دارد. عملکرد ترمزها نیز در پیست نسبت به جاده و خیابان با بهبود نسبی مواجه شد.
این خودرو همانند جدش یک اتومبیل فوق‌العاده جذاب و پرتوان است که شایستگی کسب رتبه‌های برتر را در کلاس خود دارد. نمای جذابی دارد که می‌تواند سرها را به سمت خود برگرداند. تنها می‌توانیم بگوییم که ب ام و کارت واقعا عالی بوده و ما تو را تحسین می‌کنیم.
منبع: motortrend
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • alizare2221
    alizare2221 | ۱۵ آبان ۱۳۹۷

    حتی پراید هم 4 در داره.هه?.خودرو فقط ملی

    • Hamid Nezafat
      Hamid Nezafat | ۱۶ آبان ۱۳۹۷

      چرا منقرض نمیشین شما هااا؟؟؟

      • alizare2221
        alizare2221 | ۱۶ آبان ۱۳۹۷

        یعنی واقعا فکر کردی طرف پراید رو گرفتم؟؟؟؟صبح بخیر

مطالب پیشنهادی