ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مبارز هیدروژنی؛ معرفی نسخه نظامی شورولت سیلورادو ZH2 [تماشا کنید]

حدود دو سال پیش بود که جنرال موتورز از نسخه نظامی پیکاپ کلرادو با پسوند  ZH2 رونمایی کرد. این پیکاپ توسط بخش طراحی و ساخت خودروهای نظامی جنرال موتورز (GM Defense) توسعه یافته بود و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

حدود دو سال پیش بود که جنرال موتورز از نسخه نظامی پیکاپ کلرادو با پسوند  ZH2 رونمایی کرد. این پیکاپ توسط بخش طراحی و ساخت خودروهای نظامی جنرال موتورز (GM Defense) توسعه یافته بود و در کنار مقاوم سازی برای میادین نبرد، از پیشرانه ای هیدروژنی بهره می برد.

حال GM Defense دوباره دست به کار شده و قصد دارد با پیروی از فرمولی مشابه، نسخه نظامی سیلورادو را نیز توسعه دهد. اگر چه این نسخه از سیلورادو هنوز تولید نشده، اما جنرال موتورز با انتشار رندرهای گرافیکی و ویدیوی شبیه ساز نمای ظاهری و بخشی از توانایی های آن را به نمایش گذاشته است.

3052b561-chevrolet-silverado-zh2-11

مثل کلرادو ZH2، شورولت سیلورادو ZH2 نیز نیروی خود را از پیشرانه ای هیدروژنی دریافت می کند. با توجه به مصارف نظامی، این نسخه از سیلورادو تفاوت های زیادی با نسخه های استاندارد داشته و در قسمت های مختلف مورد بهسازی قرار گرفته است.

آنطور که از تصاویر و ویدیوی انتشار یافته می توان متوجه شد، درست مثل کلرادو ZH2، سیلورادو ZH2 نیز به شاسی تقویت شده و سیستم تعلیق پیشرفته مجهز شده است.

همانطور که اشاره کردیم، وظیفه تامین نیروی این پیکاپ نظامی بر عهده یک پیل سوختی گذاشته شده است، این پیل توسط سه محفظه با فشار 700 بار تغذیه می شود. الکتریسیته به دست آمده، در باتری های لیتیوم یونی ذخیره شده و در نهایت برای تامین انرژی پیشرانه برقی مورد استفاده قرار می گیرد. آنطور که اعلام شده، سیلورادو ZH2 توانایی پیمودن 400 مایل (معادل 643 کیلومتر) مسافت را دارد.

a426ee0b-chevrolet-silverado-zh2-14

درباره جزئیات این پیکاپ نظامی بزرگ فعلا اطلاعات زیادی در دست نیست، اما در وب سایت GM Defense آمده که این کمپانی علاقه زیادی به عرضه خودروهای تاکتیکی سبک با تجارب شرکت مادر دارد. این شرکت افزوده که مدل های توسعه یافته چند منظوره بوده و نیروهای ویژه نیز می توانند از آنها در ناوگان خود استفاده کنند.

به نظر می رسد سیلورادو ZH2 بر اساس نسل آتی سیلورادو HD شکل گرفته باشد. مشخص نیست که دقیقا چه زمانی شاهد معرفی این پیکاپ هیدروژنی خواهیم بود، اما شورولت تایید کرده که نسل بعدی سیلورادو HD سال آینده رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی