ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چاقوی جراحی iFixit به هواوی میت ۲۰ پرو رسید

تازه ترین دستگاهی که توسط تیم iFixit کالبد شکافی شده تا میزان تعمیرپذیری اش مشخص شود گوشی هواوی میت 20 پرو است. تیم iFixit برای شروع اقدام به گرم کردن پنل شیشه ای پشت دستگاه کرد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

تازه ترین دستگاهی که توسط تیم iFixit کالبد شکافی شده تا میزان تعمیرپذیری اش مشخص شود گوشی هواوی میت 20 پرو است. تیم iFixit برای شروع اقدام به گرم کردن پنل شیشه ای پشت دستگاه کرد تا چسب روی بدنه آن را آب کند و به بخش درونی دستگاه راه پیدا کند.

بین شیشه و باتری هواوی میت ۲۰ پرو یک بورد میانی قرار دارد که چند قطعه دیگر را در برگرفته: کویل شارژ بیسیم دو جهته (که میتوان از آن برای شارژ دیگر دستگاه های پشتیبانی کننده از استاندارد Qi استفاده کرد)، آنتن NFC  و فلاش LED دو رنگ. این قسمت با کمک یک کانکتور انعطاف پذیر و البته چندین پیچ در جای خود محکم شده است.

تعمیرپذیری میت ۲۰ پرو

تعمیرپذیری میت ۲۰ پرو

تعمیرپذیری میت ۲۰ پرو

بورد اصلی این موبایل نسبت به کل ابعاد بدنه کوچک است و هواوی ظاهرا به این دلیل آن را انتخاب کرده تا فضا برای قرارگیری باتری دستگاه، آرایه دوربین، اسکنر درون نمایشگر و سنسورهای تشخیص چهره سه بعدی آن فراهم باشد. این بورد با کمک ۹ کابل منعطف در جای خود محکم شده و با درنظر داشتن امکانات تازه این موبایل قالب جدیدی هم برایش در نظر گرفته شده است.

تعمیر پذیری میت ۲۰ پرو

در این بخش به سخت افزار دوربین های جلویی و پشتی دستگاه می رسیم. سه دوربین در نظر گرفته شده برای بخش پشتی بدنه درون منافذ ایجاد شده در بورد اصلی قرار می گیرند. علاوه بر اینها بوردهای جداگانه ای نیز برای درگاه سیم دو سویه و اسپیکر پایینی دستگاه در نظر گرفته شده و پورت شارژ USB-C هم در اصل نوعی کابل منعطف طولانی است که به راحتی از جای خود خارج می شود.

تعمیرپذیری میت ۲۰ پرو

در نهایت نیز به نمایشگر این موبایل می رسیم که فرایند جدا کردن آن از بدنه بسیار پیچیده است. نمایشگر هواوی میت ۲۰ پرو دو لبه خمیده دارد و به همین خاطر جدا کردنش بدون وارد کردن آسیب به آن و احتمالا شکستگی کاری دشوار است. در این بخش می توانید حسگر اثرانگشت این موبایل را ببینید که درست در زیر پنل نمایشگر قرار گرفته است.

و اما به نمره تعمیرپذیری این موبایل میرسیم که ۴ از ۱۰ را دریافت کرده است. با وجود آنکه بسیاری از قطعات این دستگاه ماژولار هستند و تعمیرشان ارزان تر تمامی می شود اما این به معنای استفاده از کابل های انعطاف پذیر بیشتر در بدنه دستگاه است که باز کردن قطعات از هم را زمانبرتر می کند. در مورد نمایشگر هم باید بگوییم که حسگر اثرانگشت زیر آن نیز باید تعویض گردد. اشاره کنیم که چندی پیش iFixit گوشی رد هیدروژن وان را هم مورد کالبدشکافی قرار داد و نمره ۴ از ۱۰ را به آن اختصاص داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی