ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایلان ماسک: فورد در دوره رکود اقتصادی بعدی از بین خواهد رفت

ایلان ماسک که یکی از معروف ترین چهره های دنیای فناوری و کسب و کار حال حاضر جهان به شمار می رود، اخیرا در اظهار نظری جالب آینده ای تاریک و مبهم برای شرکت فورد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

ایلان ماسک که یکی از معروف ترین چهره های دنیای فناوری و کسب و کار حال حاضر جهان به شمار می رود، اخیرا در اظهار نظری جالب آینده ای تاریک و مبهم برای شرکت فورد ترسیم کرده است.

به اعتقاد این نابغه 47 ساله، چنانچه اقتصاد جهان بار دیگر وارد رکود اقتصادی شود، ممکن است شرکت فورد نتواند به سلامت از آن برهه زمانی عبور کرده و به حیات خود ادامه دهد.

آقای ماسک در مصاحبه با سایت Recode به شرایط دشواری که بحران اقتصادی چند سال پیش برای فورد و تسلا رقم زد، اشاره کرده و افزوده که در صورت تکرار چنین اتفاقی شانس فورد برای باقی ماندن در عرصه خودروسازی بسیار کم خواهد بود.

وی سختی هایی را که پیش روی موفقیت شرکت های خودروساز قرار دارند، یکی از عوامل اصلی این احتمال می داند. وی در این باره گفته:

به موفقیت رساندن یک کمپانی خودروساز، بسیار دشوار است. چه بسا تلاش هایی که برای ایجاد یک شرکت موفق به شکست انجامیده اند، حتی مواردی که دارای مشتریان اولیه زیاد، هزاران نمایندگی، سرمایه و کارخانه های متعدد بوده اند. مثل جنرال موتورز و کرایسلر که در نهایت در دوره رکود اقتصادی اخیر با ورشکستگی روبرو شدند.

کارآفرین موفق آمریکایی در مصاحبه خود به سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری دایملر در تسلا و نقش آن در ادامه فعالیت این شرکت در طول بحران اقتصادی دهه گذشته نیز اشاره کرده است. البته چهار سال پیش ژرمن ها، سهم خود در تسلا را با مبلغ 780 میلیون دلار به فروش رساندند تا سود زیادی را به جیب بزنند.

در گفتگو با Recode، آقای ماسک از پیکاپ تسلا و هیجانش نسبت به آن، یاد کرده و موفقیت این خودرو را حتمی دانسته است. وی نتایج تحقیقات FBI درباره میزان تولید تسلا مدل 3 و جنجال های به وجود پس از آن را کاملا اشتباه و بی علت توصیف کرده است.

تسلا رودستر دیگر محصولی است که بخشی از صحبت های ایلان ماسک را به خود اختصاص داده است. مدیر پر سر و صدا با اطمینان خاطر گفته که نسل آتی رودستر سریع ترین خودروی جهان خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی