ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل نسل جدید پردازنده‌های زئون را با 48 هسته معرفی کرد

اینتل به تازگی نسل جدید پردازنده های خانواده زئون خود را که قرار است در نیمه نخست سال 2019 عرضه شوند معرفی کرده که با 48 هسته پردازشی و پشتیبانی از 12 رم DDR4 به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

اینتل به تازگی نسل جدید پردازنده های خانواده زئون خود را که قرار است در نیمه نخست سال 2019 عرضه شوند معرفی کرده که با 48 هسته پردازشی و پشتیبانی از 12 رم DDR4 به ازای هر سوکت (پشتیبانی از 2 سوکت) نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

پردازنده جدید از مدار مجتمع چندگانه بهره می برد

پردازنده های مورد استفاده به احتمال زیاد از سری «کسکید لیک» خواهند بود که اینتل آنها را «Cascade Lake Advanced Performance» (کسکید AP) می خواند. نسل کنونی با پسوند «Scalable Processors» یا SP از مدار مجتمع یکپارچه با 28 هسته و 56 رشته اجرایی (Thread) بهره می برد اما نسخه AP، مدار مجتمع چندگانه داشته که این مدارها در یک پکیج قرار می گیرند. رویکرد مذکور شبیه به پردازنده های Epyc ساخت AMD است که در هر پکیج، 4 مدار مجتمع 8 هسته ای دارند.

ورود اینتل به حوزه مدارهای مجتمع چندگانه به نوعی اجباری بوده، چرا که با زیاد شدن تعداد پردازنده در هر مدار، احتمال بروز خطا در تولید و افزایش ضایعات بیشتر شده که برای حل آن، از چند مدار مجتمع استفاده خواهد شد.

زئون

در ضمن از آنجایی که فناوری 10 نانومتری اینتل هنوز برای تولید انبوه بهینه نشده، این شرکت نسل جدید پردازنده های زئون خود را نیز با استفاده از معماری 14 نانومتری تولید خواهد کرد. لازم به ذکر است که تعداد کانال های حافظه بسیار زیاد چیپست های جدید نیازمند سوکت بزرگی است که گفته شده برای نسل جدید، یک کانکتور 5903 پینی (سوزن) خواهد داشت.

در مجموع اینتل بهبود عملکرد 20 درصدی نسبت به نسل قبل و 240 درصدی نسبت به رقیب اصلی (Epyc) را مطرح کرده که بخش قابل توجهی از آن به استفاده از پهنای باند بیشتر برای حافظه بازمی گردد.

همچنین استفاده از دستور العمل های AVX512 جدید در نسخه AP کمک شایانی به توان پردازش شبکه های عصبی کرده که به گفته اینتل، در زمینه الگوریتم های تطابق تصویر تا 17 برابر بهتر از نسخه SP عمل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۶ آبان ۱۳۹۷

    اینتل عادت به دروغ گفتن داره

مطالب پیشنهادی