ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رابط کاربری اندروید سامسونگ از این پس One UI خوانده می‌شود

یکی از مهم ترین خبرهای کنفرانس توسعه دهندگان 2018 سامسونگ که هم اکنون در سان فرانسیسکو در حال برگزاری است، تغییر نام رابط کاربری اندروید این شرکت از «Samsung Experience» به «One UI» بوده که ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۲۳:۱۴

یکی از مهم ترین خبرهای کنفرانس توسعه دهندگان 2018 سامسونگ که هم اکنون در سان فرانسیسکو در حال برگزاری است، تغییر نام رابط کاربری اندروید این شرکت از «Samsung Experience» به «One UI» بوده که علاوه بر اسم، تحولات مهمی هم در ساختار آن به وجود آمده است.

مهم ترین هدف رابط کاربری One UI کمک به تمرکز کاربران در انجام امور است

به گفته سامسونگ، مهم ترین هدف رابط کاربری One UI کمک به تمرکز کاربران در انجام امور است. برای رسیدن به این هدف، شرکت کره ای بسیاری از موارد اضافی و شلوغی های Samsung Experience را حذف کرده تا تجربه تمیزتری را در One UI ارائه دهد. به عنوان مثال صفحه تنظیمات بیش از پیش ساده سازی شده و برخی گزینه ها برای دسترسی بهتر در یک گروه قرار گرفته اند. از طرفی اپلیکیشن تماس نیز دستخوش تغییراتی شده و در ظاهر جدید، تنها اطلاعات مورد نیاز را نمایش می دهد.

رابط کاربری

در ضمن سامسونگ تجربه کاربری One UI را طبیعی تر عنوان کرده و گفته رابط کاربری جدید، نحوه تعامل ما با دیوایس ها را از نو تعریف می کند. در One UI دکمه هایی که در حالت عادی بالای صفحه قرار می گیرند به پایین منتقل شده و در بسیاری از اپلیکیشن های سامسونگ (مانند اپلیکیشن پیام یا ساعت) نیز بخش بالایی نمایشگر به نمایش محتوایی که با آن تعامل ندارید اختصاص خواهد یافت.

سامسونگ معتقد است One UI طوری طراحی شده که کاربر هنگام استفاده از آن احساس راحتی کند. در ضمن رنگ های به کار رفته در رابط کاربری جدید سامسونگ نیز دستخوش تغییراتی شده اند و ویژگی جالب آنها، امکان تغییر با توجه به رنگ بدنه گوشی است.

گفتنی است نسخه آزمایشی One UI طی هفته های آتی در برخی کشورها مانند آمریکا، آلمان و کره در دسترس قرار می گیرد و نسخه نهایی نیز دی ماه برای گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • 0930Mohammad1378
    0930Mohammad1378 | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    این زثرایثبط کاربری برای گوشی های قدیمی تر s7 و s8 هم میاد؟

  • FARDINdrifter
    FARDINdrifter | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    حرکت خیلی خوبی بود

  • pejmanshz
    pejmanshz | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    پس اس ۸ چیطور؟؟؟

مطالب پیشنهادی