ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پشتیبانی اندروید از گوشی های تاشو را رسماً اعلام کرد

با نزدیک شدن به زمان معرفی گوشی تاشوی مورد انتظار سامسونگ، گوگل امروز پشتیبانی اندروید از دیوایس های تاشو را اعلام کرد. گوگل که دستگاه های تاشو را به طور کلی «Foldables» می خواند، در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۵

با نزدیک شدن به زمان معرفی گوشی تاشوی مورد انتظار سامسونگ، گوگل امروز پشتیبانی اندروید از دیوایس های تاشو را اعلام کرد. گوگل که دستگاه های تاشو را به طور کلی «Foldables» می خواند، در حال پی ریزی پشتیبانی از گوشی های تاشو با استفاده از امکانات کنونی اندروید است.

دیو بورک معاون ارشد شاخه مهندسی گوگل، استفاده از دیوایس های تاشو را نوعی تجربه کاربری مابین گوشی و تبلت توصیف کرده که از طریق ویژگی «Screen Continuity»، اپلیکیشن ها بین حالت های تا شده و تخت (اندازه تصویر کوچک و بزرگ) به صورت یکپارچه تغییر حالت می دهند.

اندروید به صورت پیش فرض از دیوایس های تاشو پشتیبانی خواهد کرد

خبر جدید گوگل نشان می دهد که پشتیبانی از گوشی های تاشو به صورت پیش فرض در اندروید وجود خواهد داشت که برای چنین قابلیتی، با توجه به طیف وسیع تولیدکنندگان و ابعاد دستگاه ها، گام قابل توجهی به حساب می آید. از سوی دیگر توسعه دهندگان نیز کار راحت تری در پیش دارند و نیاز نیست برای هر اپلیکیشن، به صورت مجزا امکان پشتیبانی از نمایشگرهای تاشو را فراهم کنند.

گوشی های تاشو

به گفته بورک، دیوایس های تاشو می توانند در دو نوع گوشی و تبلت به بازار عرضه شوند که نوع اول یک نمایشگر کوچک خارجی داشته و با باز کردن آن، صفحه نمایش بزرگ داخلی در دسترس قرار می گیرد. نوع دوم اما تنها یک نمایشگر دارد که با تا کردن دستگاه، یک سمت آن به عنوان صفحه اصلی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. (مانند آنچه در فلکس پای دیدیم)

لازم به ذکر است که آقای بورک در خلال صحبت های خود، به همکاری گوگل با برخی تولیدکنندگان برای توسعه هرچه بهتر پشتیبانی اندروید از گوشی ها تاشو اشاره کرده که در میان آنها، سامسونگ نیز مورد اشاره قرار گرفته است. وی همچنین در ادامه از عرضه نخستین گوشی تاشوی سامسونگ در اوایل سال آینده میلادی خبر داده که برای اطمینان از این تاریخ، باید تا روز 18 آبان صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی