ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اثر هنری سالوادور دالی به خاطر یک سلفی آسیب دید [تماشا کنید]

سلفی های سهل انگارانه در طول سال موجب بروز آسیب های فراوانی شده و جان عده ای را هم به کام مرگ می کشند. اما در یکی از تازه ترین موارد، سلفی گرفتن چند دختر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

سلفی های سهل انگارانه در طول سال موجب بروز آسیب های فراوانی شده و جان عده ای را هم به کام مرگ می کشند. اما در یکی از تازه ترین موارد، سلفی گرفتن چند دختر در یک گالری باعث زمین خوردن و آسیب دیدگی نقاشی هنرمند معروف «سالوادور دالی» شده که خسارت مالی این اتفاق هنوز در دست بررسی است.

اتفاق مذکور در مرکز هنر یکاترینبورگ روسیه رخ داده و به گزارش وزارت امور داخلی این کشور، به دو اثر هنری که روی یک پایه قرار داشتند آسیب زده است.

سالوادور دالی

بر اساس آنچه در ویدیوی منتشر شده قابل مشاهده است، گروهی از دختران که به گفته یکی از کارمندان رفتار سهل انگارانه ای داشتند، هنگام انداختن عکس سلفی به پایه نگهدارنده نقاشی های سالوادور دالی و فرانچسکو گویا برخورد می کنند که این اتفاق باعث زمین خوردن پایه و آسیب دیدن نقاشی ها می شود.

نقاشی سالوادور دالی در دست ترمیم است

طبق گزارش مسئولان مرکز هنر یکاترینبورگ، تنها قاب و شیشه نقاشی فرانچسکو گویا شکسته اما درباره اثر سالوادور دالی، علاوه بر شکستگی قاب و شیشه، آسیب هایی هم به خود نقاشی وارد شده که هم اکنون در دست متخصصان ترمیم قرار دارد. لازم به ذکر است که به خاطر سهوی بودن اتفاق، مسئولان تصمیمی بر شکایت حقوقی از مسببان اتفاق ندارند.

گفتنی است در سال 2017 اتفاق مشابهی در یک نمایشگاه هنری در شهر لس آنجلس رخ داد که طی آن، برخورد زنی که قصد گرفتن سلفی داشت با یکی از پایه های نگهدارنده، موجب زمین خوردن دومینویی تعداد زیادی اثر هنری شد که در نهایت خسارتی بالغ بر 200 هزار دلار به بار آورد.

در ادامه ویدیوی منتشر شده از طرف وزارت امور داخلی روسیه را مشاهده می کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هادی
    هادی | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    فکر کنم سلفی گرفتن دیگه باسه خودش مرضی شده!
    باید براش کیلینیک بذاریم،والا

مطالب پیشنهادی