ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودروهای وارداتی بورگوارد زیر آفتاب و باد و بوران؛ مشتریان منتظر

طی چند ماه گذشته بارها خبر صدور مجوز ترخیص خودروهای در گمرک مانده در رسانه ها منتشر شده اما در عمل نه خودرویی ترخیص شده و نه مشتریان توانسته اند پول خود را دریافت کنند. ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

طی چند ماه گذشته بارها خبر صدور مجوز ترخیص خودروهای در گمرک مانده در رسانه ها منتشر شده اما در عمل نه خودرویی ترخیص شده و نه مشتریان توانسته اند پول خود را دریافت کنند. در همین رابطه به تازگی تصاویری از خودروهای بورگوارد منتشر شده که در محوطه گمرک انبار شده اند. بورگوارد BX7 و BX5 که به گفته مسئولین شرکت کیان موتور وارنا با اخذ تمام مجوزهای قانونی پیش فروش و به گمرکات کشور وارد شده اند، بیش از چهار ماه است که در انتظار رفع ممنوعیت واردات خودرو و ترخیص جهت تحویل به خریداران هستند.

بورگوارد

شرکت کیان موتور وارنا نماینده انحصاری واردات محصولات بوگوارد آلمان در ایران است که از اسفند ماه ۹۶ اقدام به ثبت نام و پیش فروش دو محصول بورگوارد BX7 و بورگوارد BX5 نموده است. تا پیش از وضع ممنوعیت جدید بر واردات خودرو در ابتدای تیرماه ۹۷، بخشی از مشتریان این شرکت خودروهای پلاک شده خود را تحویل گرفتند و فرایند ترخیص برای سایر خودروها نیز در حال پیگیری بوده است که به دنبال ممنوعیت واردات انواع خودرو سواری، متوقف گردیده است.

بورگوارد

خریداران خودروهای بورگوارد، بخشی از مالکان حدود 14000 دستگاه خودرویی هستند که به گفته دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در گمرکات کشور در انتظار مجوز برای ترخیص هستند.
کراس اوور BX5، از پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ شده با قوای 190 اسب بخار در دور موتور 5500 دور در دقیقه و گشتاور 280 نیوتون متر در دور موتورهای 1750 و 1450 دور در دقیقه بهره می برد که فعلاً تنها گزینه در دسترس برای بازار ایران خواهد بود.

این خروجی توسط گیربکس تیپ ترونیک شش سرعته کوپل شده با سیستم های AWD یا تک محوره به چرخ ها انتقال می یابد. طبق گفته کمپانی بورگوارد، شتاب 0 تا 100 این خودرو در حدود 9 ثانیه و میزان مصرف سوختش برابر 7.3 لیتر در 100 کیلومتر برای مدل های AWD و برای مدل محور جلو 6.9 لیتر برآورد می شوند.

رینگ های اسپرت ۱۸ اینچی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی روی داشبورد، نمایشگر کامپیوتر سفری ۴.۲ اینچی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و ناوبری ماهواره‌ای، فرمان برقی، چراغ های روشنایی روز LED، آینه‌های برقی جمع‌شونده همراه با گرم‌کن داخلی و چراغ خوش‌ آمدگویی، سقف پانورامیک، فرمان و صندلی‌ های دوخت چرم، استارت دکمه‌ ای، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین کمکی پارک، سیستم پارک اتوماتیک (EPB)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، دیفرانسیل الکترونیکی (EDS)، ترمز کمکی (HBA)، سیستم کمکی حفظ خودرو در شیب (HAC) و سنسور نمایشگر فشار باد تایرها، از شاخص ترین امکانات رفاهی در بورگوارد BX5 تیپ لاکچری هستند.‏BX7 تنها یک پیشرانه دارد که از نوع 4 سیلندر توربو است. این پیشرانه تحت لیسانس فوتون است اما خود فوتون آن را با همکاری میتسوبیشی ساخته است.

گران ‌ترین تیپ BX7 داراى امکاناتی مانند شش ایربگ، سانروف پانوراما، تهویه سه ‌گانه اتومات، وای ‌فای داخلی، نویگیشن، کنترل پایداری، ترمز پارک، 9 اسپیکر ( 6 اسپیکر استاندارد)، ورود بدون کلید ، استارت دکمه ‌ای،هشداردهنده خواب ‌آلودگی راننده، مانیتور 12.3 اینچی لمسی (8 اینچی لمسی استاندارد)، دوربین 360 درجه، دوربین عقب، نایت ویژن، سنسور باران، سنسو باد تایر، سنسور جلو و عقب، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه ‌های تاشو برقی با حافظه، دی‌لایت، اتولایت، چراغ‌های زنون چرخشی، مه ‌شکن جلو، نورپردازی داخلی، روکش چرم صندلی ‌ها و فرمان و تنظیم برقی صندلی ‌های جلو است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی