ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیکسبی
تکنولوژی

سامسونگ امکان استفاده از بیکسبی را برای شرکت‌های شخص ثالث مهیا کرد

امروز سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد ابزاری را مهیا کند که شرکت‌های شخص ثالث امکان تولید اپلیکیشن‌هایی سازگار با بیکسبی را داشته باشند. سامسونگ در نظر دارد تا همه‌ی توسعه دهندگان بتوانند از بیکسبی ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۲۲:۴۵

امروز سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد ابزاری را مهیا کند که شرکت‌های شخص ثالث امکان تولید اپلیکیشن‌هایی سازگار با بیکسبی را داشته باشند.

سامسونگ در نظر دارد تا همه‌ی توسعه دهندگان بتوانند از بیکسبی استفاده کنند تا این دستیار صوتی هوشمند کره‌ای بتواند با الکسای آمازون و سیری اپل رقابت کند.

این معرفی در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ اتفاق افتاد که امروز و فردا در سان فرانسیسکو برگزار می‌گردد. پیش از این و با توجه به اظهارات مدیرعامل سامسونگ «دی جی که» در ماه‌های گذشته شنیدن این خبر دور از انتظار نبود.

بیکسبی در حال حاضر در تلفن‌های هوشمند سامسونگ S8 و S9، تلویزیون‌های هوشمند، و یخچال‌های هوشمند خانگی در دسترس قرار دارند و به زودی همه‌ی اسپیکر‌های گلکسی هوم هم از آن بهره‌مند خواهند شد.

سامسونگ در تلاش است تا بتواند یک اکو سیستم هوشمند براساس دستیار صوتی خود تولید کند چرا که یکی از کلیدی‌ترین صحبت‌های SDC در رابطه با ویژگی‌های جدید بیکسبی بود و مشخص است که این شرکت کره‌ای راه دشواری برای رسیدن به رقبا دارد.

در حال حاضر بیش از ۵۰،۰۰۰ توانایی مختلف برای کیت‌ توانایی الکسا -دستیار صوتی آمازون- در فروشگاه مربوط به الکسا وجود دارد و صد‌ها فعالیت مختلف برای دستیار هوشمند صوتی گوگل در دسترس است که توسط Dialogflow ایجاد شده‌اند.

بیکسبی

سامسونگ قصد دارد با مهیا کردن شرایطی مشابه برای توسعه دهندگان شخص ثالث این شرایط را فراهم کند تا بیکسبی بتواند در حد یک رقیب برای این دستیاران صوتی قدرتمند ظاهر شود.

البته در این بین نباید فراموش کنیم که سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده‌ی لوازم خانگی می‌تواند به راحتی از دستیار صوتی هوشمند خود در بسیاری از لوازمش استفاده کند و این خود می‌تواند گام بسیار مهمی برای دستیابی به یک هوش مصنوعی قدرتمند باشد.

از زمان عرضه در سال ۲۰۱۷، بیکسبی به ویژگی‌هایی مثل آرایش صورت به وسیله‌ی واقعیت افزوده و همچنین جست و جوی تصویری مجهز شده است.

نسخه‌ی دوم بیکسبی تحت عنوان بیکسبی 2.0 یک سال گذشته در SDC رونمایی شد و برای اولین بار در تلفن هوشمند گلکسی نوت 9 مورد استفاده قرار گرفت.

بیکسبی 2.0 طوری طراحی شده که بتواند متون را متوجه شود و اولویت‌های کاربر را به خاطر بسپارد. این دستیار صوتی هوشمند توسط Viv Labs طراحی شده است. شرکتی که توسط یکی از بنیانگذاران پیشین سیری ساخته شد و در سال ۲۰۱۷ توسط سامسونگ خریداری شده است.

علاوه بر این، سامسونگ قرار است ۵ زبان جدید به بیکسبی اضافه کند و در نظر دارد تا توانایی‌های آن را بیش از پیش افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی