ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرایم OS سیستم عامل اندروید را به کامپیوترهای قدیمی می‌آورد

یکی از مزایای سیستم عامل های متن باز مانند اندروید، امکان توسعه آنها برای استفاده در دیوایس های مختلف است. پرایم OS نیز به عنوان سیستم عاملی مبتنی بر اندروید، آمده تا به کامپیوترهای قدیمی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

یکی از مزایای سیستم عامل های متن باز مانند اندروید، امکان توسعه آنها برای استفاده در دیوایس های مختلف است. پرایم OS نیز به عنوان سیستم عاملی مبتنی بر اندروید، آمده تا به کامپیوترهای قدیمی جانی دوباره ببخشد.

البته پیش از این پروژه Android-x86 با هدف مشابهی کلید خورده بود و اکنون پرایم OS با استفاده از تجربیات پروژه مذکور، قصد دارد تجربه کاربری مناسبی از اندروید دسکتاپ فراهم کند.

لازم به ذکر است که Android-x86 تغییرات چندانی در رابط کاربری اندروید نداده و تنها آن را برای استفاده به صورت دسکتاپ در کامپیوترهای 32 و 64 بیتی آماده کرده بود؛ اما همان طور که در تصاویر نیز مشاهده می کنید، پرایم OS پا را یک قدم فراتر گذاشته و ویژگی های مورد نیاز برای یک تجربه دسکتاپ واقعی را به محیط اندروید اضافه کرده است.

پرایم OS

از جمله تغییرات جدید، اضافه شدن استارت منو و نوار وظیفه در کنار امکان کوچک و بزرگ کردن پنجره هاست که فضایی مشابه ویندوز داشته و کاربران راحت تر با آن ارتباط برقرار می کنند. از سوی دیگر پشتیبانی از کلیدهای ترکیبی میانبر و پرکاربردی مانند Alt+F4 نیز در پرایم OS وجود داشته که انجام امور را ساده تر خواهند کرد.

جالب اینکه پرایم OS ویژگی های خاصی هم برای بازی های اندرویدی در حالت دسکتاپ در نظر گرفته و امکان بازتعریف دکمه ها در محیط گیم و همچنین بهره گیری از توان پردازشی کارت گرافیک را فراهم می کند.

پرایم OS

در ضمن برای بازی های محبوبی مانند پابجی نیز دکمه های پیش فرضی در نظر گرفته شده که البته، نحوه نمایش بازی و تجربه گرافیکی آن به سخت افزار مورد استفاده بستگی خواهد داشت.

پرایم OS فعلاً در فاز بتا قرار دارد

لازم به ذکر است که پرایم OS هنوز در فاز بتا قرار داشته و در برخی کامپیوترها با مسائلی مانند عدم پشتیبانی از تاچ پد، فعال نشدن وای فای و مشکلات صدا مواجه است. همچنین از آنجایی که اکثر اپلیکیشن های اندرویدی برای محیط دسکتاپ و نمایش در پنجره طراحی نشده اند، ممکن است تجربه کاربری با آنچه تصور می کنید متفاوت باشد.

گفتنی است پرایم OS بتا در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس بوده (دانلود) اما ممکن است توسعه دهندگان نسخه نهایی را در ازای دریافت پول عرضه کنند.

پرایم OS

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی