ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نبرد هسته‌ها: AMD از پردازنده 7 نانومتری اپیک روم با 64 هسته رونمایی کرد

هنوز زمان زیادی از معرفی نسل جدید پردازنده زئون اینتل با 48 هسته نگذشته که AMD با معرفی محصول جدید خود تحت عنوان «Epyc Rome» به نبرد رقیب قدیمی رفته است. پردازنده اپیک روم AMD ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

هنوز زمان زیادی از معرفی نسل جدید پردازنده زئون اینتل با 48 هسته نگذشته که AMD با معرفی محصول جدید خود تحت عنوان «Epyc Rome» به نبرد رقیب قدیمی رفته است. پردازنده اپیک روم AMD با 64 هسته پردازشی، نه تنها اینتل را در تعداد هسته ها شکست می دهد، بلکه به لطف فناوری 7 نانومتری (در مقابل تکنولوژی 14 نانومتری اینتل) پیشتازی خود را در حوزه پردازنده های مخصوص سرور گوشزد می کند.

کمپانی AMD با معرفی چیپست جدید، بار دیگر قصد تصاحب بازار پردازنده های سرور را داشته و برای این کار، از 64 هسته «Zen 2» بهره برده است. طبق اظهارات شرکت، محصول جدید تا دو برابر توان پردازشی بیشتری نسبت به نسل قبل داشته و نخستین چیپست دیتاسنتری است که با فناوری 7 نانومتری تولید می شود.

اپیک روم

علاوه بر دو برابر شدن تعداد هسته ها، اپیک روم با بهره گیری از استاندارد PCIe 4.0 و پشتیبانی از 128 خط ارتباطی، نخستین پردازنده دنیاست که از نسل بعدی شتابدهنده های پردازشی مانند Radeon Instinct MI60 (مبتنی بر فناوری 7 نانومتری) پشتیبانی خواهد کرد.

چیپست اپیک روم توانایی پشتیبانی از 4 ترابایت رم را دارد

چیپست جدید همچنین به یک کنترلر حافظه 8 کاناله DDR4 مجهز شده که قادر است به ازای هر سوکت تا 4 ترابایت حافظه DRAM را پشتیبانی کند. جالب است بدانید که با وجود پیشرفت های چشمگیر، AMD Epyc Rome همچنان از سوکت های قدیمی پشتیبانی کرده و در کنار آن، آمادگی استفاده از پردازنده های سری بعد میلان با معماری «Zen 3» را نیز خواهد داشت.

گفتنی است کمپانی AMD در حال حاضر نمونه هایی را برای آزمایش در اختیار مشتریان اصلی قرار داده و احتمالاً در سال 2019 پردازنده های اپیک روم را برای عرضه عمومی آماده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مصیب ص.
    مصیب ص. | ۱۶ آبان ۱۳۹۷

    تو ایران اکثرا دید خوبی نسبت به amd ندارند
    ولی کافیه فقط یک بار با سی پی یو سری zen کار کنید تا دیگه به اینتل فکر نکنید و عاشق amd بشید

مطالب پیشنهادی