ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر به گوشی های میان رده‌ی سامسونگ می آید

همانطور که امسال طراحی تلفن‌های هوشمند بدون حاشیه و گاهی همراه با بریدگی مُد شده بود، به نظر می‌رسد که سال آینده‌ی میلادی نوبت استفاده از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر است. البته همین حالا ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

همانطور که امسال طراحی تلفن‌های هوشمند بدون حاشیه و گاهی همراه با بریدگی مُد شده بود، به نظر می‌رسد که سال آینده‌ی میلادی نوبت استفاده از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر است. البته همین حالا هم برخی از شرکت‌ها از این تکنولوژی در تلفن‌های هوشمندشان استفاده کرده‌اند. حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد از این تکنولوژی نه تنها در پرچمدارانش، بلکه در تلفن‌های هوشمند میان رده‌‌ در سال ۲۰۱۹ هم استفاده کند.

انتظار می‌رود سامسونگ سال ۲۰۱۹ را با معرفی پرچمدار خود یعنی گلکسی S10 آغاز کند. احتمالا این تلفن هوشمند اولین گوشی سامسونگ با بهره‌مندی از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد بود که احتمالا یک حسگر فراصوت ساخته‌ی کوالکام است.

در خبر‌های لو رفته از تایوان به نظر می‌رسد که غول کره‌ای قصد دارد از سنسور‌های فراصوت برای تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر در تلفن‌های هوشمند میان رده‌ی خود نیز بهره ببرد.

سنسور اثر انگشت

البته این اتفاق با توجه به سیاست‌های جدید سامسونگ دور از انتظار نیست. سامسونگ در استراتژی جدید خود تصمیم گرفته که تکنولوژی‌های مدرن را به تلفن‌های اقتصادی‌تر خود بیاورد تا بتواند اطلاعات گسترده‌تری از آن‌ها جمع آوری کند و سپس بعد از انجام آزمون و خطا پرچمداران خود را به این تکنولوژی‌ها مجهز نماید.

به همین دلیل است که سامسونگ در اولین تجربه‌ی خود در استفاده از دوربین چهار گانه‌ی پشتی در یک تلفن هوشمند، از یک تلفن میان رده استفاده کرد. تلفن هوشمند گلکسی A9‌ سامسونگ اولین تلفن هوشمند این شرکت است که از دوربین چهار گانه‌ی پشتی بهره می‌برد. این در حالیست که هنوز هیچکدام از پرچمداران سامسونگ از این تکنولوژی برخوردار نشده‌اند.

این شرکت در نظر دارد تا در زمینه‌ی استفاده از تکنولوژی‌های مدرن با شرکت‌هایی مثل هواوی و شیائومی رقابت کند که به تولید گوشی‌هایی از لحاظ سخت افزاری بهتر، اما با قیمتی مشابه می‌پردازد. سامسونگ بعد از عدم توفیق مناسب در عرضه‌ی سامسونگ گلکسی S9 حالا نیاز دارد تا با استفاده از سیاست جدید بازار تلفن‌های هوشمند را از دست ندهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    با این اوضاع قیمت ها فکر نکنم که دیگه پرچمدار و میان رده و پایین رده بتونه برای مردم تعریف شده بشه

مطالب پیشنهادی