ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی می 9 احتمالا با دوربین سه گانه و چیپ اسنپدراگون ۸۱۵۰ عرضه می‌شود

حالا که آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل با چیپ A12 بایونیک عرضه شده و تلفن‌های هوشمند کایرین ۹۵۰ هواوی هم به بازار آمده‌اند، همه منتظر چیپ‌های نسل بعد سامسونگ و کوالکام هستند. در حالی که سامسونگ از ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

حالا که آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل با چیپ A12 بایونیک عرضه شده و تلفن‌های هوشمند کایرین ۹۵۰ هواوی هم به بازار آمده‌اند، همه منتظر چیپ‌های نسل بعد سامسونگ و کوالکام هستند. در حالی که سامسونگ از چیپ‌های اگزینوس ۹۸۲۰ تنها در پرچمدارانش استفاده می‌کند، کوالکام بیشتر تلفن‌های هوشمند اندرویدی را پوشش می‌دهد. حالا به نظر می‌رسد که شیائومی می ۹ می‌تواند اولین تلفن هوشمندی باشد که از چیپ اسنپدراگون ۸۱۵۰ استفاده می‌کند.

البته چیپست ۷ نانومتری کوالکام تنها موضوع قابل توجه در رابطه با شیائومی می ۹ -که قرار است ابتدا در چین عرضه شود- نخواهد بود. شنیده‌ها حاکی از آن است که این تلفن هوشمند از دوربین سه گانه‌ی پشتی بهره‌مند خواهد شد و یکی از آن‌ها سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX586 خواهد بود. پرچمدار چینی احتمالا در دو نسخه‌ با ۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم عرضه شود، اما ممکن است شاهد نسخه‌ای با ۱۰ گیگابایت رم هم باشیم.

گذشته از این، انتظار می‌رود گوشی یاد شده از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بهره‌مند شود و همچنین از شارژ بی سیم Qi پشتیبانی کند. مقاومت در برابر گرد و خاک هم یکی دیگر از ویژگی‌های قابل انتظار این تلفن همراه خواهد بود.به طور خلاصه، گوشی چینی همه‌ی مواردی که از یک پرچمدار در سال ۲۰۱۹ انتظار داشته باشید را ارائه خواهد کرد. انتظار می‌رود که این تلفن هوشمند نیمه‌ی اول سال میلادی جدید معرفی و عرضه گردد.

اسنپدراگون ۸۱۵۰ که پیش تر از آن تحت عنوان اسنپدراگون ۸۵۵ یاد می‌شد، در حال حاضر در دست ساخت قرار دارد. این چیپ توسط TSMC ساخته می‌شود که از آخرین تکنولوژی ۷ نانومتری FinFET بهره می‌برد و به احتمال بسیار زیاد به یک پردازنده‌ی عصبی اختصاصی هم مجهز خواهد شد که برای انجام کار‌های مربوط به هوش مصنوعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بنابر شنیده‌ها معماری این چیپ شبیه به کایرین ۹۸۰ خواهد بود و احتمالا از سه خوشه‌ی پردازنده استفاده می‌کند.

کوالکام همچنین گفته که در حال کار روی دو SoC جدید هم هست: اسنپدراگون ۶۱۵۰ و ۷۱۵۰ که احتمالا برای تلفن‌های هوشمند میان رده مورد استفاده قرار خواهند گرفت. فعلا همه‌ی موضوعات گفته شده در این متن در حد حدس و گمان است و باید برای جزئیات بیشتر منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی