ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

هنگام استعفا باید به چه نکاتی توجه کنیم

ممکن است رییس شما اخلاق درستی نداشته باشد یا اینکه شرایط کاری شما به گونه‌ای رقم بخورد که دیگر توان تحمل آن را در خود نبینید و تصمیم بگیرید ناگهان دستها را روی میز بکوبید ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

ممکن است رییس شما اخلاق درستی نداشته باشد یا اینکه شرایط کاری شما به گونه‌ای رقم بخورد که دیگر توان تحمل آن را در خود نبینید و تصمیم بگیرید ناگهان دستها را روی میز بکوبید و بلند بلند استعفا یتان را اعلام کنید.

با اینکه همه ما میدانیم چنین استعفایی می‌تواند تا حد لذت بخش باشد اما پیشنهاد نمی‌کنیم که چنین روندی در پیش بگیرید چرا که چنین رفتاری، عواقبی دارد که می‌تواند تا مدتها گریبان شما را بگیرد.

برای مثال ویدیو‌های زیادی با عنوان استعفا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود دارد که به چنین اتفاقی اختصاص داشته و تا پایان عمر جلوی نام آن فرد قرا خواهد گرفت.

در صورتی که بلیط بخت آزمایی برده باشید یا ناگهان ارثی هنگفت به شما برسد، چنین استعفایی می‌تواند گرینه مناسبی باشد اما در غیر این صورت، بهتر است سراغ روش دیگری بروید و به یک سری نکاتی کلی در هنگام استعفا توجه کنید؛

 پیش از هر چیزی، میزتان را خالی کنید

مطمئنا اگر می خواهید استعفایی جنجالی کنید و هر چه می‌خواهید به رئیستان بگویید بهتر است در ابتدا میز خود را خالی کنید چرا که ممکن است دیگر فرصتی برای این کار بدست نیاورید. پس قبل از تصمیم گیری درباره‌ی نحوه‌ی استعفای خود، میزتان را خالی کنید.

همیشه مؤدب باشید

مشخص است که مؤدب بودن هنگام تحویل دادن استعفا ، آنچنان هیجان‌انگیز و دوست داشتنی نیست اما ممکن است به نفع شما تمام شود. اگر بدون اطلاع قبلی استعفای خود را اعلام کنید مسلماً نقطه‌ی سیاهی در رزومه‌ی کاری شما نوشته خواهد شد و در شغل بعدیتان اثر می‌گذارد. حال اگر مؤدبانه این کار را انجام دهید، سابقه‌ی بدی در کارنامه‌ی شما نشوته نخواهد شد.

متن استعفا را روی کاغذ بنویسید

دیالوگ‌های دراماتیک به شدت هیجان انگیز هستند اما ممکن است قسمتی را فراموش کنید و آنچنان خوب به نظر نیایید. بهتر است در این مواقع نامه‌ی‌ مناسبی برای استعفای خود بنویسید و مشکلات بوجود آمده یا دلیل خداحافظی خود را تشریح کنید.

دو نسخه از این متون آماده کنید تا یکی را به دست رئیستان بدهید و دیگر را دیگر در اختیار مدیر منابع انسانی قرار دهید. این مسئله موجب می‌شود که رؤسای شما حداقل یکبار با عواقب عملکرد اشتباهشان مواجه شوند و تغییر در روش انجام کارها ایجاد نمایند.

دو هفته خشمتان را کنترل کنید

هر اتفاقی بیفتد که موجبات خشمگین شدن یا ناراحتی شما را فراهم آورد، باز هم می توانید دو هفته صبر کنید. بهتر است به عنوان آخرین گزینه، نامه‌ی استعفای خودتان را بنویسید یا اینکه به رییستان اطلاع دهید دو هفته دیگر محل کارتان را ترک می‌کنید. این مسئله می تواند موجب شود که مقررات سازمانی را رعایت کرده و بتوانید امتیاز‌هایی نظیر اضافه کار یا حقوق عقب افتاده‌‌ی خود را حفظ کنید.

حواستان باشد که ویدیو شما در اینترنت خواهد ماند

با بالا رفتن محبوبیت شبکه‌های اجتماعی بهتر است حواستان به دوربین ها یا گوشی‌ همکارانتان باشد که رفتار شما را ضبط نکند. حتی اگر می خواهید که رفتار دراماتیکی در پیش بگیرید بهتر است مراقب باشید ویدیوی آن در فضای مجازی منتشر نشود.

inc
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    به این که در کشوری به غیر از ایران باشیم.

مطالب پیشنهادی