ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این هوش مصنوعی عجیب مانند یک انسان صحبت می‌کند [تماشا کنید]

طی کنفرانس جهانی اینترنت که در شهر ووژن چین در حال برگزاری بود، هوش مصنوعی عجیب و غریبی به نمایش گذاشته شد که بسیار شبیه یک انسان به زبان چینی و انگلیسی صحبت می‌کند. این ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

طی کنفرانس جهانی اینترنت که در شهر ووژن چین در حال برگزاری بود، هوش مصنوعی عجیب و غریبی به نمایش گذاشته شد که بسیار شبیه یک انسان به زبان چینی و انگلیسی صحبت می‌کند.

این هوش مصنوعی که بر خلاف زمان کار هشت ساعته انسان می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته در نقش یک خبرنگار کار کند، حرکات صورت و صدای انسان را به خوبی تقلید می‌کند. او حتی به تیم خبری شبکه Xinhua هم اضافه شده و قرار است به زبان‌های انگلیسی و چینی برای مردم سرتاسر جهان برنامه اجرا کند.

در ویدیو زیر که بیشتر شبیه خبرگفتن یک مجری خشک و جدی می‌ماند، او خودش را معرفی کرده و از روز اول کاری خود می‌گوید. در حال حاضر دو مورد از این هوش مصنوعی طراحی شده که از آن‌ها در اپلیکیشن‌های خبری انگلیسی و چینی، اکانت عمومی وی‌ چت، تلویزیون اینترنتی و دو اکانت جداگانه Webio استفاده می‌شود.

هوش مصنوعی یکی از امیدهای انسان برای زندگی آسوده‌تر در آینده محسوب می‌شود. پژوهشگران مؤسسه MIT روش تازه ای ابداع کرده اند که در آن، هوش مصنوعی با استفاده از یک برنامه تحلیلگر، فرآیند یادگیری زبان توسط کودکان را به طور کامل درک و مانند آن‌ها یادگیری می‌کند.

همچنین چندی پیش اتحادیه اروپا اعلام کرد به‌زودی از به زودی از دستگاه‌های هوش مصنوعی دروغ سنج استفاده کند تا راست گفتن مسافران در مرزها را بسنجد. روند کار این دروغ سنج پیشرفته به این صورت است که سیستم به کاربران فرمی می‌دهد که باید آن را به صورت آنلاین پر کرده و برخی از مدارک خود مثل پاسپورت را قبل از رسیدن به یک مامور مجازی برای بازجویی آپلود کنند.

در میان بسیاری نگران هستند که پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی در جهان می‌تواند باعث از بین رفتن زندگی نرمال انسان‌ها شده و همچنین مواردی مانند حریم شخصی را تحت تاثیر قرار دهد.

نظر شما در مورد پیشرفت این تکنولوژی چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • TITAN7219
    TITAN7219 | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    یا مای گاد?

  • ahmadx
    ahmadx | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    صورتش و مدل سه بعدیش که عالی بود!اگه یکم هم روی صداش کار کنن دیگه تمومه!

    • Ali۰۱.
      Ali۰۱. | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

      ببخشید چی تمومه

مطالب پیشنهادی