ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراتر از تصور؛ تست تصادف خارق العاده ولوو Polestar 1 [تماشا کنید]

شرکت ولوو به دنبال این است که تا سال 2020 میلادی، مرگ و میری در تصادفات جدی رخ نداده و خودروهای این کمپانی هیچ تلفاتی بر جای نگذارند. در همین راستا مدل Polestar 1 که ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

شرکت ولوو به دنبال این است که تا سال 2020 میلادی، مرگ و میری در تصادفات جدی رخ نداده و خودروهای این کمپانی هیچ تلفاتی بر جای نگذارند. در همین راستا مدل Polestar 1 که از آن به عنوان رقیب اصلی و جدی بی ام و M4 یاد می شود، در تست تصادف عملکرد بسیار عالی از خود برجای گذاشته است.

هرچند این مدل هنوز به طور رسمی تولید انبوه نشده است و به همین دلیل تست تصادف رسمی اروپا موسوم به NCAP را نیز پشت سر نگذاشته است اما توسط متخصصان ولوو تست شده و عملکرد فوق العاده ای را نیز از خود به نمایش گذاشته است.

در تست تصادف ولوو انجام شده توسط متخصصان برخورد کامل از جلو با سرعت 56 کیلومتر بر ساعت صورت گرفته که همانطور که مشاهده می کنید، بخش جلویی توانسته با جذب ضربه از انتقال آن به کابین خودرو جلوگیری کند.

Polestar 1 از پنل های بدنه کربنی بهره می برد. کربن به طور طبیعی در برخوردها از هم گسیخته می شود اما به لطف شاسی آلومینیومی و استفاده از قطعات فولادی این خودرو توانسته در بخش های مهم به خوبی از پس این تست بر بیاید.

تصادف ولوو

ولوو با این تست به دنبال امکان سنجی برای تولید این مدل با بدنه تمام کربنی بوده است. همچنین این تست تصادف ولوو مشخص می کند که فیبرکربن استاندارد ایمنی بالایی دارد.

در هر صورت ولوو برای این که برچسب قیمتی بسیار بالای این محصول (در حدود 135 هزار پوند) را توجیه کند، آن را در تعداد 500 نسخه خواهد ساخت و در واقع به دنبال کمیاب کردن آن است. این خودرو از موتور 4 سیلندر بهره خواهد برد که به کمک قوای محرکه هیبریدی توانایی تولید حداکثر قدرت 600 اسب بخار را دارد.

بخش Polestar شرکت ولوو در آینده نزدیک از محصول تمام الکتریکی دیگری رونمایی خواهد کرد که رقیب تسلا مدل 3 خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • هادی
    هادی | ۱۹ آبان ۱۳۹۷

    ولووام آرزوست

  • آریا
    آریا | ۱۹ آبان ۱۳۹۷

    عین پراید

مطالب پیشنهادی