ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هارلی دیویدسون برقی؛ پایان یک عصر طلایی یا شروع حکمرانی سبزهای سنتی؟

هارلی دیویدسون این نام پر افتخار و مشهور در دنیای موتورسیکلت سازی، به تازگی اولین موتورسیکلت برقی خود با نام LiveWire را به جهانیان معرفی کرده است. این شرکت سرانجام پس از گذشت چندین سال ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

هارلی دیویدسون این نام پر افتخار و مشهور در دنیای موتورسیکلت سازی، به تازگی اولین موتورسیکلت برقی خود با نام LiveWire را به جهانیان معرفی کرده است. این شرکت سرانجام پس از گذشت چندین سال از معرفی نسخه اولیه و پروتوتایپ، مدل نهایی را در نمایشگاه EICMA میلان به نمایش گذاشت.

بیش از 4 سال پیش بود که هارلی اعلام کرد که برنامه محصولات برقی خود را با LiveWire آغاز خواهد کرد و زمان تخمینی عرضه این موتورسیکلت برقی را نیز سال 2019 میلادی اعلام کرده بود. بر روی این موتور سیکلت لغت harley-davidson نقش بسته است.

در حال حاضر مشخصات نهایی و قیمت این هارلی دیویدسون برقی مشخص نشده است اما طبق اعلام هارلی خبری از کلاچ و تعویض دنده نخواهد بود و از همان شروع حرکت با چرخاندن دسته فرمان 100 نیوتن متر گشتاور موتور برقی در اختیار راننده خواهد بود.

هارلی دیویدسون

چرخ های 17 اینچی میشلن اسپرت، تعلیق قابل تطبیق  Showa و سیستم کنترل کشش با ترمزهای ضد قفل این موتور اجازه می دهد تا پیچ ها را به مدد قدرت موتور الکتریکی درنوردد.

7 حالت مختلف برای راندن این موتورسیکلت برقی تعریف شده است و صفحه نمایش لمسی نیز قابلیت کنترل موزیک و GPS را برای راننده فراهم می کنند. همچنین سیستم اطلاعات و سرگرمی بلوتوث نیز درنظر گرفته شده است.

طبق اعلام هارلی قوای محرکه برقی به معنای نیاز به سرویس ها و امکانات خاص خود است. این موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسون در خاک آمریکا تولید خواهد شد. هارلی در 5 سال گذشته بیش از 40 درصد از ارزش سهام خود را از دست داده است. اما به نظر می رسد امیدهای بسیار زیادی به عرضه نسل جدید موتورسیکلت های برقی بسته است.

هارلی دیویدسون برقی

این هارلی دیویدسون برقی از شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد و قیمت نهایی آن در ژانویه سال 2019 میلادی اعلام خواهد شد. علاوه بر آمریکا این موتورسیکلت در اروپا نیز عرضه خواهد شد.

گفتنی است که طی ماه های اخیر شاهد عرضه نسخه های برقی از خودروهای کلاسیک نیز بوده ایم و به نظر می رسد با فراگیر شدن قوای محرکه الکتریکی، شانس تولید دوباره طرح های کلاسیک و سنتی با ویژگی های سبز و دوستدار محیط زیست ایجاد شده باشد. طبیعتا در دنیای موتورسیکلت، بار اصلی در این زمینه بر دوش هارلی دیویدسون خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هادی
    هادی | ۱۹ آبان ۱۳۹۷

    من عاشق مهندسی طراحیشم واقعا عالیه

مطالب پیشنهادی