ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس ۹۸۲۰
تکنولوژی

رونمایی سامسونگ از نسل جدید چیپ‌های اگزینوس در هفته جاری

کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ تمام شده و تا رونمایی از گلکسی اس ۱۰ چند ماه باقی مانده است اما کمپانی کره ای نمی خواهد صحنه را برای مدت زیادی خالی بگذارد. معرفی موبایل اقتصادی گلکسی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ تمام شده و تا رونمایی از گلکسی اس ۱۰ چند ماه باقی مانده است اما کمپانی کره ای نمی خواهد صحنه را برای مدت زیادی خالی بگذارد.

معرفی موبایل اقتصادی گلکسی J4 Core آنقدر پرطمطراق نیست که سامسونگ را به سرخط خبرهای فناوری ببرد و این شرکت حالا در حال آماده کردن صحنه برای یک رویداد معرفی دیگر در چهارشنبه همین هفته است. نیازی نیست خود را برای حدس زدن محتوای این رویداد به زحمت بیندازید چرا که کره ای برای اشاره به آن از هشتگ اگزینوس بعدی استفاده کرده اند.

سامسونگ در زمینه معرفی چیپست موبایل همین حالا هم تا حدودی از رقبای قدرتمند خود یعنی اپل و هواوی عقب افتاده چون هر دو شرکت با رونمایی و حتی استفاده از چیپست های ۷ نانومتری کایرین ۹۸۰ و A12 بیونیک سر و صدای زیادی بپا کرده اند. قدرتمندترین چیپست موبایل سامسونگ در حال حاضر اگزینوس ۹۸۱۰ است و انتظار می رود مدل بعدی آن با نام اگزینوس ۹۸۲۰ از راه رسیده و تراشه های اپل و هواوی را به چالش بکشد.۷ نانومتری بودن اگزینوس ۹۸۲۰ نه تنها به معنی کاهش فضای اشغال شد در گلکسی اس ۱۰ خواهد بود بلکه سرعت پردازش داده ها و انرژی مصرفی را نیز بهبود خواهد بخشید. کمپانی کره ای در پوستر تبلیغاتی این تراشه از عبارت «هوش از درون» استفاده کرده و به سادگی می توان حدس زد که منظور از آن برخوردار بودن اگزینوس ۹۸۲۰ از واحد پردازش عصبی اختصاصی برای تجزیه و تحلیل های مربوط به هوش مصنوعی است.

از دیگر ویژگی های مورد انتظار این چیپست می توان به مودم اگزینوس ۵۱۰۰ با قابلیت پشتیبانی از شبکه های 5G و چینش هسته های ۴+۲+۲ اشاره کرد که شامل دو هسته دستکاری شده اختصاصی موسوم به مانگوس M4، دو هسته پرقدرت کورتکس A76 یا A75 استاندارد و چهار هسته کورتکس A55 کم مصرف برای انجام کارهای سبک خواهد بود.

 

تماشا کنید: طرح های هنرمندانه گرافیست عرب از گلکسی اس ۱۰

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی