ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات بازی هیتمن 2 منتشر شد؛ بهترین شبیه ساز قتل

در حالی که کمتر از یک هفته تا انتشار یکی از عناوین مورد انتظار فصل، یعنی هیتمن 2 زمانی باقی مانده است، وبسایت‌های تحلیلی نقدهای خود از این بازی را به صورت عمومی منتشر کردند. ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

در حالی که کمتر از یک هفته تا انتشار یکی از عناوین مورد انتظار فصل، یعنی هیتمن 2 زمانی باقی مانده است، وبسایت‌های تحلیلی نقدهای خود از این بازی را به صورت عمومی منتشر کردند.

برخلاف نامی که برای آن انتخاب شده، هیتمن 2 دومین نسخه از این سری بازی‌ها محسوب نمی‌شود، بلکه دنباله‌ای مستقیم برای بازی هیتمن است که در سال 2016 منتشر شد. با توجه به اطلاعات منتشر شده، در این بازی شاهد هوش مصنوعی بهبود یافته، نقشه‌‌ی کوچک جدید، مکانیک‌های بهتر تیراندازی، فرصت‌های بیشتر مخفی کاری، اهداف گریزان تازه و موارد جدید دیگری خواهیم بود. همچنین سازندگان برای طراحی مراحل بازی از 6 لوکشین کاملاً جدید الگو برداری کرده‌اند.

یکی از موارد جدید هیتمن 2 در مقایسه‌ با نسخه‌های پیشین، مد کاربر علیه کاربر گوست (Ghost) است. این مد که به صورت 1v1 طراحی شده است، دو کاربر را در یک نقشه قرار می‌دهد و اهداف یکسانی را نیز برای هر دو در نظر می‌گیرد. برنده‌ی این رقابت کاربری خواهد بود که اهداف بیشتر را در مدت زمان کوتاه از بین ببرد. همچنین این دو کاربر توانایی شلیک به یکدیگر را ندارند. تاکنون و با انتشار 24 نقد مثبت و 2 نقد متوسط، این بازی توانسته تا به متای 81 روی پلتفرم پلی استیشن 4 دست یابد.

هیتمن 2

جف گروب، منتقد GamesBeat، که‌ نمره‌ی 91 (بالاترین نمره‌ی ثبت شده تا بدین لحظه) را برای هیتمن 2 در نظر گرفته، هسته‌ی اصلی گیم‌ پلی این بازی را ارائه‌ی آزادی کامل به کاربران برای خلق داستان‌هایی منحصر بفرد توصیف کرده است. او در ادامه‌ی نقد خود آورده است با وجود اینکه چیز جدیدی در این بازی وجود ندارد اما یکی از بهترین و لذت بخش ترین عناوینی که است می‌توان تجربه کرد.

کتی مک‌ کارتی، منتقد وبسایت USgamer، به هیتمن 2 نمره‌ی 90 اعطا کرده است. مک کارتی معتقد است این بازی از بسیاری جهات تجربه‌ای بهتر از نسخه‌ی پیشین ارائه می‌دهد. طراحی لوکیشن‌ها خارق العاده است، روش‌های به قتل رساندن اهداف به شکل ماهرانه‌ (و در موارد اندکی احمقانه) طراحی شده‌اند و طنز به کار گرفته شده در بازی نیز در بهترین حالت خود قرار دارد.

ویلیام شوارتز، منتقد وبسایت Attack of the Fanboy، نمره‌ی 90 را به بازی هیتمن 2 داده است. شوارتز در نقد گفته است این محصول سری بازی‌های هیتمن را به بالاترین سطح کیفی رسانده است؛ کاربر می‌تواند یک دستگاه برش بردارد و دشمنانی که بر سر راه‌اش می‌ایستند را با خونسردی تیکه و پاره کند یا با به راه انداختن سر و صدای زیاد، منتظر عواقب بی رحمانه‌ تصمیم‌اش باشد.

دیمیتری هالِی، منتقد وبسایت آلمانی GamePro، نمره‌ی 85 را برای هیتمن 2 در نظر گرفته است. او در نقد خود اشاره کرده است این بازی دقیقاً همان چیزی است که پس از تجربه‌ی نسخه‌ی پیشین می‌خواسته است؛ محصولی که با وجود شباهت‌های کلی، خلاقانه‌تر و تاثیر گذارتر از قبل شده است.

مایکل چو، منتقد وبسایت Cogconnected، نمره‌ی 85 را به هیتمن 2 داده است. چو در نقد خود گفته است به‌ طور کلی هیتمن 2 را می‌توان یک بنچمارک برای عناوین ژانر مخفی کاری دانست که فرمول کلاسیک بازی‌های هیتمن را بهتر از همیشه پیاده سازی کرده است. مهم نیست که قاتلی تازه کار یا با تجربه هستید، این بازی دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارید.

میشل کروستا، منتقد وبسایت 4players، نمره‌ی 82 را برای هیتمن 2 در نظر گرفته است. کروستا در نقد خود نوشته است با وجود اینکه مشکلات مربوط به هوش مصنوعی کاملاً واضح هستند، آزادی عملی که وجود دارد تا کاربر بتواند با به کار گیری روش‌های مختلف، هدف را از بین ببرد، این بازی را به تجربه‌ای متفاوت و خاص تبدیل کرده است.

آدام بِک، منتقد وبسایت Hardcore Gamer، نمره‌ی 80 را به هیتمن 2 داده است. بک در نقد خود گفته است هیتمن 2 از فرمول بهبود یافته‌ی نسخه‌ی پیشین استفاده کرده است. طبق مقاله‌‎ی او، شاید از لحاظ پیشرفت و نوآوری ساخت این نسخه اتفاق مهم و قابل توجهی نباشد اما تعداد زیاد قابلیت‌ها و بهبودهای اعمال شده در این بازی نسبت به گذشته، تجربه‌ای جذاب را رقم زده است.

آلوارو کاستلانو، منتقد وبسایت 3djuegos، نمره‌ی 80 را به هیتمن 2 داده است. کاستلانو در نقد خود اشاره کرده است این بازی بیش از اینکه مانند یک نسخه‌ی مستقل باشد، به فصل دوم نسخه‌ی پیشین این سری شباهت دارد. به غیر از این مورد، هیچ نکته‌ی ناامید کننده‌ی دیگری در بازی وجود ندارد.

ماکسیمیلین مانیارد، منتقد وسایت Jeuxactu نمره‌ی 80 را برای هیتمن 2 در نظر گرفته است. طبق نقدی که او نوشته است، در حالی که این بازی مکانیک‌های گیم پلی‌ نسخه‌‌ی پیشین را با خود همراه دارد، دارای نقاط قوتی از جمله ارزش تکرار بالا، آزادی عمل بسیار و گیم‌پلی قوی است. در کنار این نقاط قوت، انجین گرافیکی قدیمی بازی نیز وجود دارد که باعث شده تا جلوه‌های بصری چندان قابل توجهی را شاهد نباشیم.

توماسو پوگلیسه، منتقد وبسایت Multiplayer.it، نمره‌ی 80 به هیتمن 2 داده و نوشته است که این بازی تجربه‌ای جذاب و پر تنش را ارائه می‌دهد که استانداردهای عناوین مخفی کاری را چند قدم رو به جلو برده است. همچنین طبق نقدی که نوشته است، این بازی دارای مراحلی است که بسیار وسیع هستند و به طور شگفت انگیزی طراحی شده‌اند.

ناتان برچ، منتقد وبسایت Wccftech، نمره‌ی 80 را به هیتمن 2 داده است. با توجه به نقد او، این بازی را می‌توان یکی دیگر از نسخه‌های خوش ساخت در سری هیتمن دانست. این بازی در برخی زمینه‌های پیشرفت‌های چندانی نداشته است اما طراحی مرحله عالی و بهبود برخی مکانیک‌های اصلی گیم‌ پلی جبران این نقاط ضعف را می‌کند. هیتمن 2 دقیقاً چیزی نیست که انتظارش را داشتیم اما توانسته تا در حد امکان شبیه‌اش باشد.

مک کافرِی، منتقد وبسایت IGN، ضمن در نظر گرفتن نمره‌ی 77 برای هیتمن 2، در مقاله‌ی خود گفته است این بازی نکته‌ی مثبت قابل توجهی به ساختارهای نسخه‌ی پیشین اضافه نمی‌کند و بیش از این حس یک دنباله‌ را به مخاطب القا کند، همانند نسخه‌ی 1.5 می‌ماند. البته این بازی توانسته با ارائه‌ی تجربه‌ای عمیق و کامل از مخفی کاری در یک محصول بجای 6 محصول جداگانه، همچنان در جلب نظر مخاطبان خود موفق باشد. کافری همچنین در بخش دیگری از مقاله‌ی خود ابراز امیدواری کرد تا در نسخه‌ی بعدی تمرکز بیشتری روی داستان گذاشته شود.

منتقد وبسایت Power Unlimited که با نام مستعار Wouter شناخته می‌شود، نمره‌ی 75 را به هیتمن 2 داده است. طبق مقاله‌ای که منتشر کرده است، این بازی با وجود بهبودها و ویژگی‌های جدیدی که نسبت به گذشته داشته، همچنان شباهت بسیاری به نسخه‌ی پیشین دارد. طرفداران صبور این سری بازی‌ها بدون شک از حضور در لوکیشن‌های جدید نهایت هیجان و لذت کافی را خواهند برد اما این بازی نمی‌تواند در جلب نظر طرفداران جدید موفق عمل کند و این سری محبوب را به سطح بالاتری ببرد.

جیانی مولینارو، منتقد وبسایت Gameblog.fr، نمره‌ی 70 (کمترین نمره‌ی ثبت شده تا بدین لحظه) را به هیتمن 2 اعطا کرده است. این منتقد در مقاله‌ی خود گفته است هیتمن 2 تلاش نمی‌کند تا تغییر قابل توجهی را در فرمول نسخه‌ی پیشین این سری ایجاد کند. در ادامه اضافه می‌کند همچنان روش‌های زیادی برای نفوذ، کشتن و زیر نظر گرفتن وجود دارد اما نمی‌توان آن را نسخه‌ی 2 دانست. اگر سازندگان آن را هیتمن 1.5 می‌نامیدند، قابل قبول تر بود.

در پایان، لازم به ذکر است که بازی هیتمن 2 در تاریخ 22 آبان برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد. در ضمن، برای مشاهده‌ی تریلر زمان عرضه‌ی بازی می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی