ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا هواوی به جای بریدگی از منفذ نمایشگر در نسل بعدی گوشی‌ها استفاده خواهد کرد؟

شکی نیست که سال 2018 میلادی دوران فرمانروایی بریدگی نمایشگر در دنیای موبایل بود و حالا با نزدیک شدن به 2019، به نظر می رسد در سال جدید این «سوراخ نمایشگر» است که در رویدادهای ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

شکی نیست که سال 2018 میلادی دوران فرمانروایی بریدگی نمایشگر در دنیای موبایل بود و حالا با نزدیک شدن به 2019، به نظر می رسد در سال جدید این «سوراخ نمایشگر» است که در رویدادهای مختلف معرفی محصول، توجه همگان را به خود جلب خواهد کرد.

پس از معرفی ضمنی نمایشگر سوراخ دار توسط سامسونگ، حالا هواوی هم استفاده از طرح جدید را در دستور کار قرار داده و به تازگی موفق به دریافت پتنتی شده که سوراخ نمایشگر در آن قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است که در طرح سامسونگ، یک سوراخ کوچک گرد برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده که در بخش بالا یا گوشه دستگاه خودنمایی می کند. اما ایده هواوی با رقیب کره ای متفاوت بوده و سوراخ نمایشگر در پتنت آن، به صورت یک خط باریک دیده می شود.

سوراخ نمایشگر

سوراخ نمایشگر هواوی فضای کافی برای قرارگیری دوربین سلفی را ندارد

با توجه به تصویر منتشر شده از پتنت هواوی، به نظر می رسد سوراخ باریک مورد اشاره، مکانی برای قرار گیری اسپیکر مکالمه و حسگرهای معمول در تلفن های هوشمند باشد که به صورت یک حفره در شیشه یکپارچه نمایشگر حضور دارد. اما مشکل اینجاست که سوراخ نمایشگر هواوی فضای کافی برای قرارگیری دوربین سلفی را ندارد و مشخص نیست این قطعه مهم چگونه در پنل جلویی گنجانده خواهد شد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر هیچ تضمینی برای استفاده از طراحی مورد بحث در محصولات هواوی وجود ندارد اما از آنجایی که احتمال استفاده سامسونگ از نمایشگر Infinity O در گلکسی اس 10 کم نیست، ممکن است کمپانی چینی برای حفظ مزیت رقابتی، از سوراخ نمایشگر در سری P30 خود که سال آینده معرفی می شود، استفاده کند.

گفتنی است با توجه به بهره گیری خانواده میت 20 از دوربین سه گانه، احتمالاً P30 نیز از ماژول مشابهی استفاده کرده و با چیپست کایرین 980 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی به دست مشتریان برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۱۹ آبان ۱۳۹۷

    رقابت سوراخ ها !!!

مطالب پیشنهادی