ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فضانوردان ناسا لباس‌های فضایی اسپیس ایکس را آزمایش کردند [تماشا کنید]

اسپیس ایکس با رهبری ایلان ماسک، مدت‌هاست سفر به فضا را در سر می‌پروراند و به نظر می‌رسد با کمک ناسا گامی هرچند کوچک، اما مهم برای رسیدن به هدف خود برداشته است. فضانوردان ناسا، ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

اسپیس ایکس با رهبری ایلان ماسک، مدت‌هاست سفر به فضا را در سر می‌پروراند و به نظر می‌رسد با کمک ناسا گامی هرچند کوچک، اما مهم برای رسیدن به هدف خود برداشته است.

فضانوردان ناسا، «باب بنکن» و «داگ هرلی» با پوشیدن لباس‌های طراحی شده توسط اسپیس ایکس سوار بر فضاپیمای Crew Dragon شدند که توسط همین شرکت طراحی شده است.

صفحه‌ی Nasa Commercial Crew در توییتر که بیشتر در زمینه‌ی فعالیت‌های تجاری ناسا اطلاع رسانی می‌کند، در توییتر ویدیویی کوتاه از تلاش دو فضانورد آژانس فضایی آمریکا نمایش داد که در آن لباس‌های طراحی شده توسط اسپیس ایکس را پوشیده بودند و آن را مورد ارزیابی قرار می‌دادند.

در این ویدیوی کوتاه که توسط اسپیس ایکس و ایلان ماسک ریتوییت شده است، بنکن و هرلی در حال آزمایش و بررسی لباس‌ها، نمایشگر‌های فضاپیما و کنترل‌های درون آن هستند، با هم مکالمه می‌کنند و وضعیت را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

تیم تجاری ناسا در حال همکاری با اسپیس ایکس و بوئینگ است تا بتوانند فضانوردان را به فضا و خصوصا ایستگاه بین المللی فضایی ارسال کنند. در این بین البته بلند پروازی‌های دیگری در سر می‌پرورانند که یکی از آن‌ها سفر به ماه و مریخ در سال‌های آینده است.

پیش از آنکه بشود فضانوردان را به فضا فرستاد، باید چندین مرحله ارزیابی پشت سر گذاشته شود. یکی از این مراحل آشنا شدن و ارزیابی راحتی فضانوردان در کپسول‌ها به شمار می‌رود.

ناسا ماه گذشته اعلام کرده بود که اوایل سال ۲۰۱۹ یک آزمایش بسیار مهم برای ارسال فضانوردان به فضا را آغاز خواهد کرد. قرار است در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایشات، بنکن و هرلی با استفاده از راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس و سوار بر فضاپیمای Crew Dragon به ایستگاه فضایی ارسال شوند.

در ادامه می‌توانید ویدیو منتشر شده از صفحه‌ی تجاری ناسا را مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی