ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نیکولا Tre کشنده ای هیدروژنی و رقیبی برای کامیون تسلا

نیکولا موتور یکی از شرکت هایی است که در زمینه توسعه خودروهای سنگین پاک فعالیت می کند. این شرکت آمریکایی قصد دارد با تجهیز کشنده ها و کامیون ها به پیشرانه های الکتریکی و هیدروژنی، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

نیکولا موتور یکی از شرکت هایی است که در زمینه توسعه خودروهای سنگین پاک فعالیت می کند. این شرکت آمریکایی قصد دارد با تجهیز کشنده ها و کامیون ها به پیشرانه های الکتریکی و هیدروژنی، انقلابی در عرصه باربری و حمل و نقل کالا در مسیرهای بین شهری ایجاد کند.

m-nikola-1-2

کشنده سنگین Tre جدیدترین محصول نیکولا موتور است که چندی پیش تصاویر و برخی از مشخصات آن منتشر شد. ریشه نام Tre به زبان نروژی بر می گردد، این واژه در زبان نروژی ها معادل three یا همان 3 است. انتخاب چنین نامی کاملا هوشمندانه بوده، زیرا نیکولا خود را برای تست کشنده مذکور در نروژ در سال 2020 آماده می کند.

c78f928c-nikola-tre-2-768x432

نیرو بخش نیکولا Tre یک پیشرانه هیدروژنی است. این پیشرانه نسخه های مختلفی داشته و خروجی آن بین 500 الی 1000 اسب بخار متغیر خواهد بود. میزان مسافت قابل پیمایش هم بین 500 الی 1200 کیلومتر اعلام شده است.

از آنجایی که Tre مخصوص قاره سبز توسعه یافته، اندازه و طول آن با استانداردهای این قاره هماهنگی کامل دارد. همچنین طراحی آن برخلاف نیکولا One و Two ساده تر بوده و تا حدودی مشابه مدل های رایج بنزینی از آب درآمده است.

آقای ترِوُر میلتون (Trevor Milton) مدیر عامل نیکولا پیش بینی کرده که این کشنده پاک در نهایت با فناوری خودران سطح 5 به دست مشتریان اروپایی خواهد رسید. به گفته وی Tre به لطف سیستم های بسیار پیشرفته این خودرو، امکان بهره گیری از سیستم خودران سطح 5 براحتی میسر خواهد بود.

104693a5-nikola-tre-3

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، نیکولا Tre در حوالی سال های 2022 و 2023 وارد فاز تولید خواهد شد. هنوز مشخص نیست که Tre در کجا تولید می شود، اما مقامات نیکولا خواهان شناسایی مکانی مناسب در اروپا برای راه اندازی یک کارخانه هستند.

در حال حاضر نیکولا فقط به انتشار تصاویر کشنده Tre بسنده کرده و قرار است آوریل آینده در همایشی در فونیکس آریزونا از نسخه اولیه آن پرده برداری کند.

در کنار معرفی Tre، نیکولا از برنامه های خود برای ایجاد 700 ایستگاه شارژ هیدروژنی در کانادا و ایالات متحده خبر داده است. این ایستگاه ها باید تا سال 2028 راه اندازی شوند.

اولین ایستگاه شارژ هیدروژنی نیکولا در اروپا در حول و حوش سال 2022 تاسیس خواهد شد. تا سال 2030 نیز بیشتر کشورهای اروپایی میزبان چنین ایستگاه هایی خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی