ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدفون اپل
تکنولوژی

احتمال مجهز شدن هدفون اپل به ۱۰ میکروفون

از مدت ها قبل شایعاتی در مورد تلاش اپل برای توسعه هدفون رو گوشی شنیده می شد اما جزئیات خاصی از آن مشخص نشده بود. به لطف پتنت جدیدی که مجوز آن از سوی «اداره ثبت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

از مدت ها قبل شایعاتی در مورد تلاش اپل برای توسعه هدفون رو گوشی شنیده می شد اما جزئیات خاصی از آن مشخص نشده بود. به لطف پتنت جدیدی که مجوز آن از سوی «اداره ثبت اختراع» ایالات متحده صادر شده، برخی ویژگی های آن نظیر شناسایی خودکار گوش سمت راست یا چپ کاربر روشن شده است.

بر اساس پتنت مذکور که «سیستم و راهکاری برای شناسایی خودکار گوش راست یا چپ توسط هدفون» نام دارد، هدفون اپل قابلیت برعکس شدن داشته و صدای خروجی از گوشی بر اساس نوع استفاده کاربر از آن تنظیم می شوند.

هر گوشی این هدفون با بهره گیری از ۵ میکروفون مجزا و روش هایی پیچیده، قرار گرفتن روی گوش سمت چپ یا راست را تشخیص می دهند. پس از شناسایی نحوه استفاده کاربر از هدفون، این میکروفون ها کاربرد دیگری پیدا کرده و برای افزایش کیفیت صدا به کار می روند. انتقال سیگنال رادیویی در این مرحله مشابه هوم پاد است که طی آن یک میکروفون برای دریافت صوت و میکروفون های دیگر برای حذف صداهای پس زمینه به کار می روند. هدفون اپل

این پتنت تنها روی فناوری مورد نیاز برای شناسایی گوش متمرکز بوده اما اپل می تواند با استفاده از همین قابلیت سیگنال های مناسب برای هر سمت را نیز تولید کند. در بخش دیگری نیز به انتقال سیگنال از حداقل ۳ میکروفون به صورت همزمان و از طریق «فیلتر میان گذر» اشاره شده که فرکانس های محدوده از پیش تعیین شده ای را منتقل کرده و فرکانس های خارج از آن را عبور نمی‌دهد.

یکی از دلایل سرمایه گذاری اپل در این زمینه موفقیت هایی است که این کمپانی از طریق عرضه مستقیم ایرپادهای بی سیم و بدون استفاده از برند Beats به دست آورده است. پیش از این مینگ چی کو مدعی شده بود که هدفون اپل به قطعات ویژه ای برای بهینه سازی کیفیت صدا مجهز می شود که به معنی افزایش قیمت نهایی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی