ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی گوگل به نیویورک تایمز برای بازیابی ۵ میلیون عکس تاریخی کمک کرد

کامپیوتر‌های گوگل به نیویورک تایمز کمک کردند تا ۵ میلیون عکس تاریخی را به داده‌های دیجیتال تبدیل کند. روزنامه‌ی نیویورک تایمز حدود ۵ میلیون تا ۷ میلیون عکس قدیمی از سال ۱۸۷۰ میلادی را در ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

کامپیوتر‌های گوگل به نیویورک تایمز کمک کردند تا ۵ میلیون عکس تاریخی را به داده‌های دیجیتال تبدیل کند.

روزنامه‌ی نیویورک تایمز حدود ۵ میلیون تا ۷ میلیون عکس قدیمی از سال ۱۸۷۰ میلادی را در اختیار داشت. شامل برخی از چاپ‌ها و کاغذ‌هایی که تصاویری از رُل فیلم‌های مختلف را به نمایش می‌گذاشت. نیویورک تایمز از تکنولوژی گوگل استفاده می‌کند تا بتواند این عکس‌ها و پرونده‌ها را مجددا قابل استفاده نماید.

به طور خاص، این روزنامه از ابزار هوش مصنوعی گوگل برای تشخیص نوشته‌ها و کاغذ‌های چاپ شده‌ی قدیمی که راجع به عکس‌های مختلف نوشته شده است کمک می‌گیرد. هوش مصنوعی می‌تواند نوشته‌ها و تصاویر را به درستی تشخیص دهد و به طبقه بندی و دسته بندی عکس‌های مختلف کمک کند.

هوش مصنوعی در سال‌های گذشته در زمینه‌ی عکسبرداری پیشرفت‌های بسیار زیادی را تجربه کرده است. هوش مصنوعی گوگل با استفاده از شبکه‌های عصبی می‌تواند در بسیاری از حوزه‌های عکس برداری به محققان یاری برساند.

این هوش مصنوعی با استفاده از تشخیص تصویری، می‌تواند عکس‌ها را بر اساس افرادی که در تصاویر وجود دارند و یا محلی که عکس در آن گرفته شده دسته بندی نماید.

در موضوع تایمز، هوش مصنوعی برای تبدیل بهتر عکس‌های آنالوگ به دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت. «مونیکا دریک» معاون سردبیر نیویورک تایمز در این باره می‌گوید:

ما همیشه می‌دانستیم که در کنار عکس‌هایی تاریخی و فوق العاده کار می‌کنیم. تکنولوژی ابری به ما اجازه داد تا نه تنها این آرشیو ارزشمند را بازیابی کنیم، بلکه بتوانیم تصاویری بهتر که دارای ارزش تاریخی بیشتر هستند را ساده تر پیدا کنیم.

نیویورک تایمز قرار است در یک بخش جداگانه به نام «زمان گذشته» یا Past Tense این عکس‌ های تاریخی را در اختیار عموم مردم قرار دهد. البته طبق ادعای این روزنامه، این عکس‌ ها در فضا های مجازی و عمومی مثل Flickr قابل مشاهده نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی