ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماوس و کیبورد
ویجیاتو - بازی

پشتیبانی از ماوس و کیبورد رسما به ایکس‌ باکس وان اضافه شد

پس از جنجال‌های فراوان، شرکت مایکروسافت اوایل مهر ماه بود که به صورت رسمی اعلام کرد پشتیبانی از ماوس و کیبورد بالاخره به کنسول ایکس باکس وان می‌آید. پشتیبانی کنسول‌های بازی از ماوس و کیبورد ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۰۲:۴۹

پس از جنجال‌های فراوان، شرکت مایکروسافت اوایل مهر ماه بود که به صورت رسمی اعلام کرد پشتیبانی از ماوس و کیبورد بالاخره به کنسول ایکس باکس وان می‌آید. پشتیبانی کنسول‌های بازی از ماوس و کیبورد یک دهه‌ای می‌شود که به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است. حتی مایکروسافت چند سال قبل تلاش کرد تا پشتیبانی از ماوس و کیبورد را به نسخه‌ی ایکس باکس 360 بازی Shadowrun اضافه کند که این اتفاق بازخوردهای متناقضی را از سوی طرفداران به همراه داشت.

شرکت مایکروسافت در جریان رویداد X018 که هم اکنون در مکزیک در حال برگزاری است، به صورت رسمی اعلام کرد پشتیبانی از ماوس و کیبورد از تاریخ 23 آبان ماه به کنسول ایکس باکس وان می‌آید. مایکروسافت در ادامه‌‌ی کنفرانس خود اضافه کرد این قابلیت برای مدتی تنها در دسترس کاربران اینسایدر قرار می‌گیرد و پس از آن عموم کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین این قابلیت در حال حاضر تنها از تعداد بازی مشخصی پشتیبانی می‌کند که قابل توجه ترین آن‌ها، بازی فورتنایت است.

ایکس باکس وان

همچنین این نکته را باید اضافه کرد اگر بخواهید نسخه‌ی باکس باکس وان بازی فورتنایت را با ماوس و کیبورد تجربه کنید، تنها با کاربرانی به رقابت خواهید پرداخت که شرایط مشابه شما را داشته باشند. همچنین تعداد دیگری از بازی‌ها قرار است از اواخر ماه نوامبر از این قابلیت جدید ایکس باکس وان پشتیبانی کنند که از میان آن‌ها می‌توان به Vermintide 2 ،War Thunder ،Strange Brigade ،Bomber Crew و Deep Rock Galactic اشاره کرد.

با توجه به کنفرانس مایکروسافت، کنسول ایکس باکس وان از اکثر ماوس‌ها و کیبوردهای موجود در بازار پشتیبانی خواهد کرد و در این مورد جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. با وجود این، این شرکت آمریکایی قصد دارد تا با همکاری شرکت ریزر کیبوردهایی را مخصوص کنسول نسل هشتمی خود طراحی کند که بازده‌ بهتری را برای کاربران به همراه داشته باشد.

در پایان، لازم به ذکر است که کیبوردهای مخصوص ایکس باکس وان در جریان رویداد CES 2018 معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • oldboy
    oldboy | ۲۰ آبان ۱۳۹۷

    عالیه

مطالب پیشنهادی