ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

متخصصان امنیتی نسبت به گسترش پیام‌های جعلی در واتساپ هشدار دادند

اخیرا پیامی در حال رد و بدل شدن میان کاربران واتس اپ است که به آن‌ها خطر هک شدن گوشی‌شان را هشدار می‌دهد. اما کاشف به عمل آمده که خود این پیام به ظاهر هشداردهنده، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

اخیرا پیامی در حال رد و بدل شدن میان کاربران واتس اپ است که به آن‌ها خطر هک شدن گوشی‌شان را هشدار می‌دهد. اما کاشف به عمل آمده که خود این پیام به ظاهر هشداردهنده، چیزی بیشتر از یک نیرنگ و فریب نیست.

متخصصین امنیتی به استفاده کنندگان از واتس‌اپ توصیه کرده‌اند که در صورت مواجهه با این پیام، آن را نادیده گرفته و به دیگران فوروارد نکنند. در متن این پیام که اسکرین شات آن را مشاهده می‌کنید، نسبت به کاربران هشدار داده شده که ویدیویی موسوم به 'Martinelli' در حال پخش شدن در اکوسیستم واتس اپ است که می‌تواند در صورت دانلود، در کمتر از ده ثانیه اطلاعات یک اسمارت‌فون را به طور کامل نیست و نابود کند.

واتس اپ

اما در ادامه پیام نیز به سرویسی جعلی به نام 'WhatsApp Gold' اشاره شده که ظاهرا از کاربران برای دریافت ایموجی‌های جدید و امکانات اضافه، طلب پول می‌کند. تیم امنیت سایبری سوفوس که در ابینگتون آمریکا سکونت دارد، در واکنش به این پیام اعلام کرده که وجود ویدیویی به اسم Martinelli در واتس اپ صحت ندارد اما کاربران باید نسبت به WhatsApp Gold هشیار باشند. بنابراین شاید بتوان گفت که فقط پنجاه درصد نوشته‌های پیام بالا صحت دارد.

به نظر می‌رسد که منشأ پیام WhatsApp Gold کشور اسپانیا باشد، چرا که نخستین پیام‌های دعوت کننده به نصب این بدافزار در سال 2017 و در این کشور پدیدار شدند. به گفته تیم سوفوس، این پیام از سال گذشته تا کنون رفته رفته در سایر کشورهای دنیا هم گسترش یافته و در میان کاربران مشغول فراگیر شدن است.

بنابراین اگر پیامی مبنی بر دعوت به نصب WhatsApp Gold مشاهده کردید، هرگز روی آن کلیک نکنید و آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Bardia Ath
    Bardia Ath | ۲۰ آبان ۱۳۹۷

    نمیدونم چرا واتس آپ یکی از امنترین پیام رسانهای جهان شده! واقعا امنیتش در حد سروشه
    شما همین نمایش دادن شماره رو نگاه کنی به نا امن بودنش پی میبری

مطالب پیشنهادی