ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

geely-supersonic-trains- (4)
خودرو

جیلی در راه ایلان ماسک؛ نسخه چینی قطارهای مافوق صوت با الگوی هایپرلوپ

کمپانی جیلی که روزهای پر سر و صدایی را پشت سر می گذارد، از توافق خود با شرکت صنعت و دانش هوافضای چین (CASIC) خبر داده است. به موجب این توافق دو شرکت چینی در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

کمپانی جیلی که روزهای پر سر و صدایی را پشت سر می گذارد، از توافق خود با شرکت صنعت و دانش هوافضای چین (CASIC) خبر داده است. به موجب این توافق دو شرکت چینی در راستای توسعه قطارهای مافوق صوت (سوپرسونیک) همکاری خواهند کرد.

آنچه که چینی ها در سر می پرورانند، شباهت زیادی به سیستم هایپرلوپ تسلا و SpaceX دارد. به گزارش رویترز، بر اساس توافق استراتژیک شرکت های مذکور، بهره گیری از سیستم شناورسازی مغناطیسی در داخل محفظه های خالی از هوا در دستور کار قرار خواهد گرفت تا امکان دستیابی به سرعت های بسیار بالا میسر شود.

geely-supersonic-trains- (2)

شرکت CASIC ادعا می کند که مشغول کار بر روی سیستمی است که می تواند سرعت قطارها در داخل محفظه های خالی از هوا را تا 1000 کیلومتر در ساعت برساند. همچنین مهندسین این شرکت به دنبال تکنولوژی هایی هستند تا در آینده سرعت این قطارها را به 4000 کیلومتر در ساعت افزایش دهند.

در صورت نهایی شدن این طرح، چینی ها در نظر دارند شبکه ای از قطارهای مافوق صوت را در کشور پهناور خود راه اندازی کنند.

A Chinese government-owned aerospace company signed a deal with Geely to work on supersonic trains

تاکنون هیچ یک از شرکت های جیلی و CASIC جزئیاتی را درباره میزان سرمایه گذاری خود بر روی این پروژه یا چارچوب زمانی لازم برای تبدیل این ایده به عمل در اختیار رسانه ها قرار نداده اند.

در بیانیه ای که جیلی منتشر کرده، آمده:

تکنولوژی هایی که در حین تبدیل قطارهای سوپرسونیک به واقعیت توسعه خواهند یافت، به گروه جیلی کمک می کنند تا در زمینه هایی مثل دستیابی به انرژی های جدید برای خودروها، ایمنی حمل و نقل و دانش مواد جدید پیشرفت کند.

geely-supersonic-trains- (1)

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، ایده قطارهای فوق سریع چینی ها در اصل بسیار مشابه با سیستم هایپرلوپ آمریکایی ها است. ایده این سیستم نیز بر اساس شناورسازی مغناطیسی در داخله تونل های بدون هوا استوار بوده و در آن حرکت با سرعت حدود 1200 کیلومتر در ساعت هدفگذاری شده است .

on19-Hyperloop

از آنجایی که چنین ایده هایی هنوز در مراحل ابتدایی به سر می برند، میزان کارایی و ایمنی آنها در بلند مدت فعلا چندان شفاف نیستند. با این حساب نمی توان انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد راه اندازی سیستم های حمل و نقل مشابه از سوی آمریکایی ها یا چینی ها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی