ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انانیموس
تکنولوژی

حمله سایبری گروه انانیموس به ۷۰ سایت دولتی گابن در اعتراض به حاکمیت

هکرهای موسوم به «انانیموس» مسئولیت حمله DDoS و دیفیس گسترده سایت های دولتی کشور گابن را برعهده گرفته اند. انانیموس (Anonymous) به معنی ناشناس عنوانی است که گروهی منسجم از هکرهای فعال در جنبش های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

هکرهای موسوم به «انانیموس» مسئولیت حمله DDoS و دیفیس گسترده سایت های دولتی کشور گابن را برعهده گرفته اند.

انانیموس (Anonymous) به معنی ناشناس عنوانی است که گروهی منسجم از هکرهای فعال در جنبش های سیاسی و اجتماعی برای خود انتخاب کرده و از سال ۲۰۰۳ حملات سایبری متعددی را صورت داده اند. از معروف ترین حملات آنها می توان به از دسترس خارج کردن صفحات داعش در شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

این گروه اخیرا برای اعتراض به آنچه دیکتاتوری «علی بونگو»، رئیس جمهور گابن خوانده اند، حملات DDoS گسترده ای را به سایت های دولتی این کشور ترتیب داده اند. علی بونگو فرزند «عمر بونگو» است که نزدیک به چهار دهه زمام امور را در این کشور به دست داشت و در سال ۲۰۰۹ از دنیا رفت. علی بونگو از آن زمان و در انتخاباتی بحث برانگیز جانشین پدرش شد اما از اواخر اکتبر گذشته که برای مشارکت در کنفرانسی با عنوان سرمایه گذاری به عربستان رفت از دیده ها ناپدید شده و در ماه های اخیر نیز گابن شاهد اعتراضات و ناآرامی ها بوده است.انانیموس به گفته انانیموس تمامی سایت هایی که به دامنه gouv.ga ختم می شوند و همچنین ایمیل های آنها هدف این حملات سایبری بوده اند. از میان این موارد می توان به پورتال اصلی دولت این کشور و وب سایت وزارت اقتصاد اشاره کرد.

نکته جالب توجه این است که پایگاه های مذکور علی رغم اهمیت بالایی که برای دولت دارند، هنوز از HTTP استفاده می کنند و پروتکل ایمن HTTPS در آنها پیاده سازی نشده است.

آنچه که احتمال دست داشتن این گروه در از دسترس خارج شدن سایت های دولت گابن را تقویت می کند، اقدامات قبلی آنها در آفریقا است که شامل اجرای حملات DDoS در آفریقای جنوبی و زیمبابوه و تغییر صفحه اصلی سایت های وابسته به حکومت نیجریه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی