ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی کانسپت عجیب SIN؛ ماحصل ورود یک تولید کننده دوچرخه به صنعت خودروسازی

برخی از شرکت هایی که امروزه به تولید خودرو مشغول هستند، قبلا در حوزه دیگری فعالیت می کردند. پژو، اشکودا و اوپل برخی از این موارد به شمار می روند که حدود یک قرن پیش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

برخی از شرکت هایی که امروزه به تولید خودرو مشغول هستند، قبلا در حوزه دیگری فعالیت می کردند. پژو، اشکودا و اوپل برخی از این موارد به شمار می روند که حدود یک قرن پیش با کنار گذاشتن حرفه های اصلی خود، وارد صنعت خودروسازی شدند. حال شرکت بایومگا (Biomega) نیز که به خاطر طراحی و ساخت دوچرخه های زیبا و با کیفیت معروف شده، قصد دارد مسیر مشابهی را طی کرده و به تولید خودرو رو بیاورد.

0ea8bb11-biomega-sin-ev-4

این کمپانی دانمارکی اخیرا از یک اتومبیل چهار چرخ مفهومی با نام SIN در شانگهای رونمایی کرده است. SIN که ظاهرا اسم خود را از کشور سنگاپور به امانت گرفته، با دیگر محصولات بایومگا نیز هماهنگی دارد، زیر این شرکت دوچرخه های خود را با نامی سه حرفی که عمدتا از نام شهرها اقتباس شده اند، به فروش می رساند.

کانسپت SIN بر اساس مفاهیمی مثل نوآوری اجتماعی، تفکر طراحی و جابجایی شهری و ترکیب آنها با صنعت خودروسازی خلق شده است. این کانسپت همچنین برداشت دانمارکی ها از یک اتومبیل برقی ساده را به نمایش می گذارد.

e62d05d9-biomega-sin-ev-concept-7

آقای ینس مارتین اسکیبستد (Jens Martin Skibsted) بنیانگذار بایومگا، اقدام شرکت خود را "گامی دیگر در جهت پیشبرد طبیعی نبردی که بر علیه خودروهای درون سوز جریان دارد" عنوان کرده است.

بایومگا مفهومی چهار در SIN را یک کراس اوور می داند، هر چند در این بین نمی توان هیچ شباهتی بین آن و اتومبیل های کراس اوور متداول کنونی پیدا کرد. به اعتقاد بایومگا این مفهومی الکتریکی طوری طراحی شده که سرنشینان را از نقطه A به نقطه B "در بهینه ترین شکل ممکن، سریع ترین زمان، کمترین هزینه و با صرف حداقل نیرو" منتقل می کند.

21010f8f-biomega-sin-ev-1

برای دستیابی به این هدف، مفهومی SIN از فلسفه هر چه کمتر بهتر، پیروی می کند. به همین خاطر اجزای آن از مواد اولیه ای ساده و سبک ساخته شده اند. برای مثال هر یک از چرخ ها نیروی خود را از موتوری مستقل که در قسمت بیرونی نصب شده، دریافت می کنند. همچنین چارچوب بدنه همانند ب ام و i3 ساختاری از جنس فیبر کربن پلیمری فشرده شده (CFRP) داشته و از طریق لوله های آلومینیومی محافظت می شود.

9a9ab052-biomega-sin-ev-2

به دلیل فلسفه طراحی، بایومگا SIN فضای داخلی جاداری دارد؛ هر چند به نظر می رسد صندلی های آن چندان راحت نباشند. این صندلی های مجزا مشابه نمونه های نصب شده بر روی اتوبوس های شهری هستند، اما در عین حال فضای پای زیادی ارایه می کنند.

برای بهبود دید، بخشی از قسمت جلوی اتاق به صورت شیشه ای طراحی شده، تعبیه چرخ ها در خارج از بدنه هم نقشی مثبت در افزایش فضای داخلی ایفا کرده است.

d702ee1c-biomega-sin-ev-concept-3

به لطف بهره گیری از مواد کامپوزیتی سبک وزن و طراحی هوشمندانه، بایومگا SIN تنها 950 کیلوگرم وزن دارد. از این رقم، 200 کیلوگرم مربوط به باتری 20 کیلووات ساعتی است که در قسمت کف نصب شده است. این باتری ساختاری ماژولی داشته و می توان براحتی در عرض چند ثانیه آن را با یک نمونه پر تعویض کرد. آنطور که شرکت بایومگا اعلام کرده، SIN تا 160 کیلومتر مسافت نیاز به شارژ مجدد ندارد.

2728ffa9-biomega-sin-ev-5

چهار موتور الکتریکی کانسپت SIN در مجموع 81 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. با این مشخصات فنی SIN در عرض 13 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و قادر است به نهایت سرعت 130 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

به گفته بایومگا، SIN قدرت مانورپذیری بالایی داشته و گزینه ای مناسب برای محیط های شلوغ و باریک شهری است. این شرکت همچنین کاربردها و مدل های تجاری متفاوتی مثل به اشتراک گذاری مسیر یا لیزینگ را نیز برای مفهومی جدید خود متصور شده است.

پیش بینی می شود نسخه نهایی SIN بین سال های 2021 و 2023 با قیمتی در حدود 20 هزار یورو عرضه شود. گفتنی است پیش از بایومگا، شرکت دایسون نیز که در زمینه ساخت جاروبرقی فعالیت می کند، از برنامه خود برای تولید خودروی الکتریکی خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahmoudkhan
    mahmoudkhan | ۲۱ آبان ۱۳۹۷

    قدرت موتورش مثل پراید خودمونه

مطالب پیشنهادی