ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پرواز جت من ها بر فراز فلات های نروژ [تماشا کنید]

شاید شما با مشاهده‌ی پرواز آیرومن در سری فیلم‌ های سینمایی، تصور کنید که پرواز کردن به وسیله جت پک می‌تواند کار آسان و راحتی باشد اما واقعیت چیز دیگری است. کارشناسان باور دارند که ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

شاید شما با مشاهده‌ی پرواز آیرومن در سری فیلم‌ های سینمایی، تصور کنید که پرواز کردن به وسیله جت پک می‌تواند کار آسان و راحتی باشد اما واقعیت چیز دیگری است. کارشناسان باور دارند که پرواز با بالها و جت پکی متصل شده به بازوان می‌تواند یکی از خطرناکترین فعالیت‌ های ممکن برای افراد به شمار رود.

با این حال اخیراً «ایو رسی» خلبان و مخترع سوییسی که تقریباً یکی از نخستین انسان‌ هایی است که پرواز با جت پک را تجربه کرده، به همراه دو شاگردش یعنی فرد فوجن و وینس روفت به طور مرتب با جت پک پرواز کرده‌اند. یک تیم فیلمبرداری نیز  این خلبان سوییسی که به علت فعالیتش جت من لقب گرفته را دنبال کرده اند و فیلم مستندی از پرواز آنها به نام Loft: The Jetman Story ساخته است.

تیزر فیلم لافت: داستان جت من، با همکاری شرکت XDubai ساخته شده و مانور نمایشی این سه جت من را در فلات های نروژ به تصویر می‌کشد. این تصاویر نشان می‌دهد که پرواز با جت پک می‌تواند ریسک بسیار بالایی داشته باشد و  لحظه غفلت ممکن است به مرگ دلخراش خلبان منتهی گردد. با این وجود تصاویر به نمایش در آمده در این ویدیو، زیبایی خاص خوب را دارد و حس خوبی به کاربر القا می‌کند.

همچنین برای اولین تیم پرواز رسی از روی پلتفرم زمین به هوا بلند می‌شوند. البته باید در نظر داشت که این رمپ در ارتفاع بالای کوهستان قرار داشت. به طور کلی جت من ها اصولاً پرواز خود را از داخل هلیکوپتر و هواپیما شروع می‌‌کردند اما این بار چنین نبوده است.

تیم یاد شده با استفاده از جامبو جت‌ های ایرباس مدل A380 حرکات آکروباتیک خارق العاده‌ای را به نمایش می‌گذارند و تاکنون به مکان‌ های معروفی نظیر برج الخلیفه‌ی دوبی سفر کرده و در آنجا به اجرای برنامه پرداخته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی