ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن مبتنی بر بلاکچین
تکنولوژی

شرکت در انتخابات آمریکا با استفاده از اپلیکیشن مبتنی بر بلاکچین

ایالت ویرجینیایی غربی آمریکا در این فصل انتخاباتی برای نخستین بار از اپلیکیشن رای دهی مبتنی بر بلاکچین استفاده کرده است. این اپلیکیشن که توسط کمپانی Voatz توسعه یافته، در طول رقابت های مقدماتی برای اولین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۹

ایالت ویرجینیایی غربی آمریکا در این فصل انتخاباتی برای نخستین بار از اپلیکیشن رای دهی مبتنی بر بلاکچین استفاده کرده است.

این اپلیکیشن که توسط کمپانی Voatz توسعه یافته، در طول رقابت های مقدماتی برای اولین بار در دو بخش ویرجینیا با موفقیت تست شد و در انتخابات میان دوره ای هفته گذشته نیز به صورت عملی مورد استفاده قرار گرفت.

تعداد افرادی که شانس رای دهی با استفاده از اپلیکیشن مبتنی بر بلاکچین را به دست آورده اند از ۱۵۰ نفر فراتر نمی رود و اغلب آنان داوطلبان سازمانی دولتی «سپاه صلح» هستند.اپلیکیشن مبتنی بر بلاکچینفرایند رای دهی با استفاده از این اپ که برای دانلود در گوگل پلی و اپ استور عرضه شده، ساده و در عین حال کمی زمانبر است. کاربران حین ثبت نام در اپلیکیشن باید شماره موبایل و کدی ۸ رقمی را در آن وارد کنند که با هدف فعال کردن حالت تایید دو مرحله ای برای جلوگیری از هک شدن اکانت و دستکاری آرا انجام می شود.

در مرحله بعد کاربران باید هویتشان را به سه روش تایید کنند که با آپلود کارت شناسایی مصور شروع می شود. سپس باید ویدئویی از چهره شان را بر اساس دستورالعمل ارائه شده در برنامه وارد کنند. اپلیکیشن با استفاده از روش های شناسایی چهره مثل Face ID اپل تطابق چهره کاربر با تصویر روی مدرک و ثبت نام وی در پایگاه رای دهی ایالتی را تایید می کند.

پس از پایان ثبت نام کاربر می تواند رای خود را ثبت کند. در نهایت رای در برگه ای شبیه به تست های چهار گزینه ای چاپ شده و وارد ماشین شمارش آرا می شود. « مک وارنر» از مقامات ایالت ویرجینیای غربی درباره استفاده از این اپ می گوید:

بلاکچین در زمینه های مختلف از بهداشت گرفته تا حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد. روش های بسیاری برای حل مشکلات آمریکا با استفاده از فناوری های پیشرفته وجود دارد. بلاکچین یک مد نیست بلکه موجی متعلق به آینده است.

وارنر قرار است بررسی کاملی را از فرایند رای دهی از طریق بلاکچین صورت داده و نتایج آن را همراه با جزئیات دقیق منتشر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی