ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوچرخه برقی کوهستان ساخت دوکاتی؛ رویایی برای عشاق طبیعت گردی پرهیجان

دوکاتی این نام مشهور ایتالیای در صنعت موتورسیکلت سازی تا به حال موتورسیکلت الکتریکی عرضه نکرده است اما این شرکت به تازگی در همکاری با چند نام بزرگ وارد به دنیای دوچرخه های الکتریکی وارد ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

دوکاتی این نام مشهور ایتالیای در صنعت موتورسیکلت سازی تا به حال موتورسیکلت الکتریکی عرضه نکرده است اما این شرکت به تازگی در همکاری با چند نام بزرگ وارد به دنیای دوچرخه های الکتریکی وارد شده است. در نمایشگاه موتورسیکلت EICMA میلان این شرکت از یک دوچرخه برقی مخصوص کوهستان به نام MIG-RR رونمایی کرد.

دوکاتی حضوری پرشکوه را در این نمایشگاه داشته است و غرفه آن را باید یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه دانست. یکی از محصولاتی که توانست در طی این رویداد توجه های بسیار زیادی را به خود جلب کند دوچرخه برقی کوهستان این کمپانی بود.

دوکاتی در راستای توضیح علت عرضه این مدل خاص اعلام کرد که عبور از برخی از مسیرهای کوهستانی بدون نیروی موتور الکتریکی تقریبا امکان ناپذیر است و صعود از آن ها تا پیش از این مهیا نبوده است.

این دوچرخه برقی به صورت جهانی در دسترس عموم خواهد بود و دوکاتی این محصول خود را در بازار های زیادی عرضه خواهد کرد. این دوچرخه با شوق و اشتیاق و همکاری BMX  و قهرمان مسابقات Down Hill یعنی استفانو میگلیورنی ساخته شده است.

گفته می شود این مدل به نوعی نسل جدید دوچرخه های برقی MIG  محسوب می شود. این دوچرخه برقی کوهستان از یک موتور الکتریکی وسط نشین شیمانو   Steps با قدرت 250 وات بهره می برد. این موتور توانایی تولید 70 نیوتن متر گشتاور را دارد که برای نیرو بخشیدن به چنین وسیله سبک وزنی بسیار قابل توجه به نظر می رسد.

به مدد قدرت این موتور که دقیقا در محل پدال های این دوچرخه قرار گرفته است امکان حرکت بر روی یک سری از سطح های ناهموار میسر خواهد شد. باتری ها در زیر تیوب شاسی قرار گرفته اند و مشخصات آن ها به شرح 36 ولت و 14 آمپر ساعت است. این بسته کوچک باتری امکان سبک تر شدن دوچرخه را فراهم می آورد و نسبت به باتری هایی که در بخش بالایی شاسی قرار گرفته اند مزیت های به خصوصی دارد.

اما خود دوچرخه چه حرف هایی به عنوان یک مدل کوهستانی دارد؟

تعلیقFOX 36 Float 29  و دوشاخ جلو با قابلیت بازی کردن معادل 170mm از سری کاشیما در جلو و در عقب استفاده از شوک DPX2 با قابلیت بازی کردن معادل 160mm، دسته فرمان کربنی، ترمزهای 4 پیستونه هیدرولیکی و ست دنده 11 تایی شیمانو XT از دیگر مشخصات این دوچرخه برقی کوهستان است.

دوچرخه برقی کوهستان

یکی از دیگر نوآوری های دوکاتی در این دوچرخه استفاده از لاستیک 29 اینچی در جلو و 27.5 اینچی در عقب است که امکان حرکت سریع تر را برای چرخ عقب فراهم می آورد. وزن این دوچرخه الکتریکی نیز معادل 22.5 kg است. این دوچرخه برقی کوهستان از اوایل سال 2019 میلادی در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali Nazari
    Ali Nazari | ۲۲ آبان ۱۳۹۷

    واسه دانهیل خیلی وزنش زیاده.

  • A.H.S
    A.H.S | ۲۲ آبان ۱۳۹۷

    قیمتش؟

  • Ghasem shikhy
    Ghasem shikhy | ۲۱ آبان ۱۳۹۷

    اصلا اشاره‌ای به مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ نکرده‌اید که در وسیله های شارژی خیلی مهم است برای کاربر و مصرف کننده

مطالب پیشنهادی