ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

hyundai-palisade-il-rendering
خودرو

هیوندای پالیسید معرفی شد؛ جایگزین احتمالی گرند سانتافه

مدتی بود که شایعاتی مبنی بر تولید یک خودروی شاسی بلند فول سایز هشت نفره توسط هیوندای به گوش می رسد. این شایعات پس از معرفی کانسپت گرند مستر در خرداد ماه گذشته بیش از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

مدتی بود که شایعاتی مبنی بر تولید یک خودروی شاسی بلند فول سایز هشت نفره توسط هیوندای به گوش می رسد. این شایعات پس از معرفی کانسپت گرند مستر در خرداد ماه گذشته بیش از پیش قوت گرفت.

حال تمامی این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته و هیوندای با انتشار تصویری تایید کرده که به زودی از چنین مدلی پرده برداری خواهد نمود.

2020-hyundai-palisade-confirmed-as-flagship-suv-130027_1

شاسی بلند بزرگ کره ای ها با نام پالیسِید (Palisade) متولد شده و نقش یک مدل پرچمدار را ایفا خواهد کرد. چنانچه واژه Palisade را در لغت نامه انگلیسی جستجو کنیم، با دو تعریف روبرو می شویم که عبارتند از "فنس هایی ساخته شده از تیرچه های چوبی یا فلزی مستحکم برای حفاظت از خانه" و "پرتگاه ساحلی با شیب زیاد".

البته به نظر می رسد هیوندای نام پالیسید را از مجموعه جزایری به همین نام در ایالت کالیفرنیا برگرفته باشد.

Pacific Palisades, Los Angeles

مثل اکثر محصولات کیا و هیوندای، پالیسید هم همزادی با برند کیا دارد. این شاسی بلند جدید به لحاظ فنی با شاسی بلند فول سایز کیا یعنی تلوراید، اشتراکات زیادی داشته و بر روی پلتفرمی یکسان تولید خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم تلوراید تاکنون در هفته مد نیویورک و نمایشگاه خودروی SEMA در نسخه هایی متفاوت رونمایی شده است.

انتظار می رود پالیسید از لحاظ طراحی شباهت زیادی به نسل اخیر سانتافه داشته باشد. برخی هم معتقدند که این شاسی بلند سه ردیفه در واقع جانشین نسخه گرند سانتافه خواهد شد.

علی رغم ابعاد بزرگ، شاسی بلند فول سایز کره ای ها احتمالا در مدل پایه به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شود، اما امکان سفارش سیستم تمام چرخ محرک برای آن وجود خواهد داشت.

پیشتر برخی شایعات از بکارگیری یک موتور 3.3 لیتری V6 با 290 اسب بخار قدرت در زیر کاپوت پالیسید خبر داده اند. همچنین گفته می شود پیشرانه ای هیبریدی با موتور 3.5 لیتری V6 و قدرت مجموع 400 اسب بخار جزو دیگر پیشرانه های قابل انتخاب هیوندای پالیسید خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی