ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوه یخ
علمی

ناسا منشا کوه یخ مستطیلی شکل را مشخص کرد

ناسا سرانجام منشا کوه یخ مستطیلی عجیب را مشخص کرده تا به بحث های عجیب پیرامون آن پایان دهد. چندی قبل گروهی از دانشمندان ناسا طی سفر تحقیقاتی به قطب جنوب برای مطالعه وضعیت یخچال‌ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

ناسا سرانجام منشا کوه یخ مستطیلی عجیب را مشخص کرده تا به بحث های عجیب پیرامون آن پایان دهد.
چندی قبل گروهی از دانشمندان ناسا طی سفر تحقیقاتی به قطب جنوب برای مطالعه وضعیت یخچال‌ های طبیعی، از کشف یک کوه یخی عظیم با ظاهری منحصر به فرد خبر دادند. بر اساس برآوردهای «مرکز ملی یخچال‌های طبیعی ایالات متحده آمریکا» این کوه یخی غول پیکر که «بی-۴۶» نام گرفته، ابعادی برابر با ۲۲۵ کیلومتر مربع دارد.

از زمان انتشار تصاویر مربوط به بی-۴۶ جنگ سردی میان کاربران اینترنت درگرفته بود و برخی به مزاح یا به صورت جدی از منشا فرازمینی آن سخن می گفتند. حالا اما تحقیقات ناسا منشا کاملا زمینی این کوه یخ تخته ای را ثابت کرده تا این دسته از کاربران در جای دیگری سرگرم جستجوی فضایی ها باشند.

محققان ابتدا تصور می کردند که بی-۴۶ هم مثل تکه یخ عظیم ای-۶۸ از لبه های کوه یخ لارسن (Larsen Ice Shelf) جدا شده باشد اما داستان واقعی مفصل تر از این حرفا است.کوه یخ

محققان با استفاده از داده ها و تصاویر ارسال شده به زمین از سوی ماهواره آمریکایی دیده‌بانی «لندست ۸» و «سنتینل-۱ » که با هدف اولیه پایش زمین و اقیانوس ها توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) به فضا پرتاب شده، نقطه شروع سفر بی-۴۶ را مشخص کرده اند.

بر اساس مطالعات مذکور این تخته یخ پس از جدا شدن از کوه یخ «پاین» در نوامبر ۲۰۱۷ سفر خود را شروع کرده و سپس در کانال آبی بین کوه یخ ای-۶۸ و  توده ی انبوهی از تکه های یخ به سمت شمال به راه افتاده است. پس از توقف یخ شرایط جوی آن را به تکه های کوچکتر تقسیم کرده است.

در تصاویر لندست ۸ که ماه گذشته ثبت شده اند، بی-۴۶ مستطیلی نبوده و بیشتر ذوزنقه مانند است. به گفته ناسا این کوه یخ وارد آب های آزاد شده و در نتیجه ذوب خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • CCR
    CCR | ۲۱ آبان ۱۳۹۷

    اگه تو ایران بود سریع یه امامزاده روش میساختن و مردم هم میرفتن شفا میگرفتن

    • mohamad m7741
      mohamad m7741 | ۲۱ آبان ۱۳۹۷

      تا باید دنبال سوژه باشیم که بکوبیم تو سر ملت خودمون اون وری ها همه اپن مایند و فیلسوف ما ها عقب مونده و دهاتی

      • آریا
        آریا | ۲۲ آبان ۱۳۹۷

        اونوری ها همه فیلسوف نیستن ولی دولتشون بودجه و پول خرج ترویج خرافات نمیکنن

مطالب پیشنهادی