ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Wondershare Video Converter
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به نسخه رایگان نرم افزار Wondershare Video Converter

تمام آن چیزهایی که از یک اپلیکیشن تبدیل کننده ویدیو (Video Converter) می‌خواهید+ویژگی‌های اضافه؛ گاهی اوقات دانلود نسخه رایگان به معنای از دست دادن قابلیت‌های زیادی نسبت به نسخه پولی است و هر چند در ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

تمام آن چیزهایی که از یک اپلیکیشن تبدیل کننده ویدیو (Video Converter) می‌خواهید+ویژگی‌های اضافه؛ گاهی اوقات دانلود نسخه رایگان به معنای از دست دادن قابلیت‌های زیادی نسبت به نسخه پولی است و هر چند در واندرشیر هم تفاوت‌هایی بین دو ورژن وجود دارد ولی سازنده با همان فرمول بالا توانسته نسخه رایگان اثرش را به گزینه ایده آلی برای کاربران خانگی تبدیل کند.

تبدیل ویدیو یا فایل‌های صوتی به ۱۰۰۰ فرمت مختلف، دانلود مستقیم از طریق یوتوب، انتقال داده‌ها از سیستم به گوشی، سرعت بالا، قابلیت ساخت گیف (Gif Maker) و ضبط ویدیو (Screen Recorder) از صفحه کامپیوتر همگی در Wondershare Free Video Converter نیز حضور دارند و سازنده بیشتر به واسطه بازی با اعداد (مثلا تعداد ویدیوهایی که همزمان می‌توان روی گوشی انتقال داد) و البته واترمارک راه ورژن رایگان و پولی را جدا کرده است.

تصمیمی درست که باعث شده که هر دو نسخه یک طیف کاربر مورد نظر را هدف قرار دهند و مزیت‌ها و کمبودهایشان آسیبی به یکدیگر وارد نکند. برای دانلود نسخه رایگان واندرشیر ابتدا کافیست به این لینک بروید. سپس فایل نصب یک مگابایتی را گرفته و بعد از چند دقیقه صبر کنید تا نسخه رایگان کاملا دانلود شود. حجم کلی این نسخه حدود ۳۰۰ مگابایت است.

Wondershare Video Converter

به صورت پیش فرض برنامه روی حالت تاریک (Dark Mode) قرار دارد. متاسفانه بخشی برای تغییر رنگ تم وجود نداشته و شاید تنها ایرادی که بتوان به رابط کاربری برنامه گرفت، همین قسمت باشد. نسخه رایگان واندرشیر به پنج تب مختلف تقسیم شده است؛ تبدیل (Convert)، دانلود (Download)، سوزاندن (Burn)، انتقال (Transfer) و جعبه‌ابزار (Video Toolbox).

بخش تبدیل همانگونه که اسمش نشان می‌دهد، برای تغییر فرمت ویدیو به کار می‌رود. به کمک گزینه‌های Add File یا Load DVD در گوشه صفحه کاربر می‌تواند ویدیوها یا فایل‌های صوتی وارد برنامه کرده و آن را به ۱۰۰۰ فرمت موجود تبدیل کند. نکته مثبت اینجاست که سازنده قابلیت ویرایش فایل‌ها را نیز فراهم کرده است.

در واقع قبل از تبدیل به فرمت‌های دیگر می‌توان فایل را کوتاه کرد، واترمارک‌های دلخواه به آن زد، افکت‌های مختلفی افزود، واترمارک گذاشت یا حتی صدای خود فایل را کم و زیاد نمود. انتظار چیزی در حد و اندازه اپ‌های ویرایشی (Video Editing) نباید داشت ولی برای یک تبدیل کننده که می‌خواهید هر از چندگاهی تغییراتی ساده در فایل‌ها بدهید، واندرشیر در این زمینه نیز نیازها را برطرف می‌کند.

Wondershare Video Converter

بعد از اینکه تمام این کارها را انجام گرفتند، با کلیک روی Convert All روند تبدیل همه آغاز می‌گردد. البته در این بین با گزینه Merge All تمام ویدیوهایی که تبدیل می‌شوند، با یکدیگر ترکیب شده و همچنین با وجود اینکه تبدیل با سرعت خوبی انجام می‌گیرد اما اگر خواستید بعد از پایان تبدیل کمپیوتر اتوماتیک خاموش بشود، می‌توانید از بخش زمان‌بندی برنامه (Task Scheduler) در پایین کمک بگیرید.

البته یک نکته: با وجود اینکه در توضیحات برنامه گفته شده که تبدیل در بالاترین سرعت (آیکن رعد و برق) برای هر دو نسخه رایگان و پولی در دسترس قرار دارد اما وقتی روی آیکون مربوطه کلیک می‌کنید توضیحی مبنی بر اینکه «تبدیل در بالاترین سرعت محدود به کاربران ثبت‌نامی است.» مشاهده خواهید کرد.

گیج کننده به نظر می‌رسد، با این حال مهم اینجاست که سرعت حتی در حالت تبدیل دسته‌جمعی ویدیو (Process Batch Video at Once) کاربر را راضی نگه می‌دارد. دومین تب برنامه که شاید یکی از بزرگترین برگ برنده‌های واندرشیر به حساب می‌آید، دانلود مستقیم از سایت‌ها و سپس تبدیل فایل‌ها به فرمت‌های مختلف است.

Wondershare Video Converter

برای این کار فقط لینک ویدیو را کپی کرده و سپس در برنامه گزینه Paste URL را بزنید. در مرحله بعد باید یکی از کیفیت‌ها را انتخاب کرده و نهایتا دانلود را آغاز کنید. تجربه کاربری خوب اپلیکیشن در همه‌جا خودنمایی می‌کند ولی در این تب و به خاطر استفاده از کمترین کلیک‌ها، این تجربه کاربری کاربردی حتی بیشتر هم دیده می‌شود.

فقط بد نیست بدانید که در نسخه رایگان، این بخش تنها از وب‌سایت یوتیوب پشتیبانی می‌کند. برای وقت‌هایی که برنامه دارید از این سرویس چیزی دانلود کنید، واندرشیر گزینه خوبی خواهد بود ولی نکته اینجاست در نسخه پولی تعداد سایت‌هایی که از این قسمت اپ پشتیبانی می‌کنند به تعداد ۱۰۰۰ می‌رسد.

سومین و چهارمین تب به ترتیب برای انتقال فایل‌ها به دیسک و گوشی هستند. سازنده در واقع با این تب‌ها، یک مرحله از کار کاربر را کمتر کرده است؛ جای اینکه فرمت فایل را تغییر دهید، آن را در کامپیوتر ذخیره نموده و سپس انتقال دهید حالا مستقیما همین کار با برنامه صورت می‌گیرد.

Wondershare Video Converter
در نسخه رایگان تنها می‌توان یک دقیقه ویدیو ضبط کرد.

اما پنجمین و آخرین تب مربوط به یک سری ویژگی‌های اضافی است که نه خیلی بی‌ربط به ساز و کار کلی برنامه هستند و نه جزو قابلیت‌های کلیدی آن به حساب می‌آیند. در واقع حضورشان همانند بخش ویرایش ویدیو باعث شده تا نیاز کاربران به یک سری برنامه‌های اضافی کمتر شده و شاهد پکیج کامل‌تری باشیم.

این تب چهار گزینه دارد؛ تعمیر متا دیتا فایل‌ها (Fix Media Metadata)، تبدیل ویدیوها به فرمت VR و تماشای آن‌ها با عینک واقعیت مجازی (VR Converter)، ضبط ویدیوی از صفحه کامپیوتر (Screen Recorder) و ساخت گیف (Gif Maker). البته ضبط ویدیو در بخش Download نیز حضور داشته و از آنجا باز می‌توان به این ویژگی دسترسی داشت.

برای جمع‌بندی باید گفت که نسخه رایگان تبدیل کننده ویدیوی واندرشیر با پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ فرمت، سرعت بالا، ویژگی‌های مختلف، رابط کاربری ساده و تجربه کاربری کاملا مناسب می‌تواند کاربران را از بقیه برنامه‌های مشابه بی‌نیاز کند. همان چیزی که در ابتدا گفتیم؛ تمام آن چیزهایی که از یک اپلیکیشن تبدیل کننده ویدیو (Video Converter) می‌خواهید+ویژگی‌های اضافه.

ضمنا اگر می‌خواهید از Wondershare Free Video Converter لذت کامل را ببرید، توصیه می‌کنیم حتما نسخه Ultimate نرم‌افزار را خریداری کنید که هم خروجی‌هایش واترمارک ندارند و هم امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • poison1364
    poison1364 | ۲۲ آبان ۱۳۹۷

    همراه این کانورتر رایگان یک سرویس شرینگ اینترنتی هم نصب میشه (نام دقیقش رو یادم نیست اما تو سرویس های فعال ویندوز و فایل های نصبی راحت پیدا میکنینش) که عملا کارایی نداره و ربطی هم به برنامه اصلی نداره، میتونید به صورت جداگانه غیرفعال و یا با اپلیکیشن های پاک کننده افزونه ها پاکش کنید. پیشنهاد میکنم حتما اینکارو بکنید چون قسمت زیادی از رم دستگاه رو بی خود اشغال میکنه!!! درضمن از نظر امنیتی هم مشکوکه.

  • Ghasem shikhy
    Ghasem shikhy | ۲۱ آبان ۱۳۹۷

    اشاره کردیم که این نرم افزار برای ویندوز هست یا برای اندروید معمولا واژه اپلیکیشن برای نرم افزار های اندروید به کار میرود لطفاً اصلاح بفرمایید تشکر از سایت خوبتون

    • Ghasem shikhy
      Ghasem shikhy | ۲۱ آبان ۱۳۹۷

      منظورم اشاره نکردید بود

      کیبرد لعنت الله علیه???

    • فـرزاد
      فـرزاد | ۲۱ آبان ۱۳۹۷

      "معمولا واژه اپلیکیشن برای نرم افزار های اندروید به کار میرود"

      جدا ماذا فاذا ؟! -)))
      اینارو از کجاتون در میارید

مطالب پیشنهادی