ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلاکچین در نمایشگاه تراکنش ایران
تکنولوژی

رییس مرکز ملی فضای مجازی: اگر بلاکچین مورد توجه دنیاست، چرا مورد توجه ما نباشد؟

«ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی وضعیت کنونی را طوری دانست که آینده را نمی‌توان درست پیش بینی کرد و همه چیز در سطح حدس و نظریه‌هاست: «امروز شاهد انحصارات سخت افزاری آمریکایی هستیم.آنها ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

«ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی وضعیت کنونی را طوری دانست که آینده را نمی‌توان درست پیش بینی کرد و همه چیز در سطح حدس و نظریه‌هاست:

«امروز شاهد انحصارات سخت افزاری آمریکایی هستیم.آنها همچنین سعی می‌کنند پلتفرم‌های اصلی نرم افزاری را نیز انحصارا برای خود کنند و در برخی موارد هم موفق شده‌اند.»

فیروزآبادی اما به رشد و توسعه‌ای که در دنیا راه افتاده اشاره می‌کند؛ رشدی که کشورها در آن قصد دارند بدون نیاز به مدل‌های آمریکایی پیشرفت کنند و آن را یک مگاترند در دنیا می‌داند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی این بحث‌های جدید در دنیا را امری مثبت عنوان می‌کند و خروج از انحصارات آمریکایی را ضروری می‌داند و آن را «یک روند مطلوب انسانی» معرفی می‌کند. به گفته فیروز آبادی برقراری جهانی سازی نباید تحت میدان آمریکا قرار بگیرد:

«در حوزه تکنولوژی در دنیا جریاناتی شکل گرفته و از جمله این موارد می‌توان به تاسیس استارتاپ‌ها و مفهوم نوآوری اشاره کرد که به صورت محلی خلق شده‌اند و بسیاری از آنها رشدی در ابعاد جهانی پیدا کرده‌اند. این عوامل نوآوری باید در کنار صنعت باشد و بتواند زندگی انسان‌ها را تسهیل ببخشد.»

بلاکچین در نمایشگاه تراکنش ایران

او تغییر نوع نگاه به فناوری و توسعه را در کشور ضروری می‌داند و نتیجه این تغییرات را شکل گیری شرکت‌ها و نهادهای موفق متصور می‌شود: «تا نگاه به فناوری عوض نشود نمی‌توانیم بازیگری در حد جهانی در این عرصه داشته باشیم. اگر بلاکچین در دنیا مورد توجه قرار گرفته، نمی‌توانیم نسبت به آنها بی‌تفاوت باشیم و باید فرصت‌های این حوزه را داشته باشیم.»

او گوشزد می‌کند که ممکن است که برخی از این تکنولوژی‌ها نیز توسط دولت‌ها و کشورهای دیگر شکل گرفته باشد تا کنترلی روی جهان داشته باشند اما تاکید هم دارد که اگر به این موضوع وارد نشد، نمی‌توان به کارکردهای مثبت آن رسید.

بلاکچین در نمایشگاه تراکنش ایران

 

تمرکز به حوزه‌های فین‌تک و بحث‌های جدید ICT از مواردی بود که فیروزآبادی به آن اشاره داشت و غفلت ازآنها را موجب شکاف بزرگ بین ایران و جهان معرفی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir pc
    Amir pc | ۲۲ آبان ۱۳۹۷

    چون ما خودمون خواستیم...

  • enrix
    enrix | ۲۲ آبان ۱۳۹۷

    واقعا چرا این ممکلت نمیفهمه ارزهای بین المللی
    مث بیت کوین بزرگترین کمک هارو میتونه بکنه به
    مردممون تو شرایط تحریم؟ چرا نمیفهمه با اینا میشه
    از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی دنیا خرید کرد
    چرا نمیفهمن ؟؟؟؟؟؟

    • Mar_ShaL
      Mar_ShaL | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

      خیلی خوب میشه اگه همگی بتونیم استفاده کنیم و و و و البته اینم باید در نظر بگیریم که به راحتی پای قاچاق اسلحه و مواد و گروگان گیری یا هکر های و باج افزار میتونن بدون هیچ ردی ازمون پول بگیرن

مطالب پیشنهادی